Bundmaling fra Aldi...

Hej alle.

Om en uges tid har Aldi bundmaling til 100 kr/0,75l. Det er jo unægteligt noget billigere end Hempel o.l. men er det overhovedet noget bevendt?

Nogen, der har erfaringer?

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_12/OFF10.SHTML

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken type er det ? Jeg har før købt træmaling i Aldi. det var udmærket.
For omkr. 30 år siden var jeg ansat på en konservesvirksomhed, som skulle levere hønsekødssuppe i glas til Aldi, og jeg kan godt sige at deres kvalitetskrav var utroligt strenge, men det kan da ha' ændret sig. Men med al den dokumentation bundmaling skal ha', kunne man godt forestille sig at det var til at kopiere, og der bruges jo nok mærker, som er os ukendte rundt om i verden.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Klippeklistrer lige beskrivelsen fra Aldis annonce ind:

***********************************************

¤ Anvendes under vandoverfladen på tidligere malet plast eller træ.
¤ SUPERLUX Bundmaling giver en let vaskbar overflade og er 100 % fri for biocider iht. Den Internationale Søorganisations direktiv fra 2001, da biocider har vist sig at være meget skadeligt for miljøet.
¤ Hver dåse rækker ca. 5,25 m2.
¤ Tidligere behandlede overflader bør ren-gøres og slibes inden påføring i 2 lag.
¤ Ubehandlede overflader bør renses, rengøres eller slibes inden den første behandling.
¤ Kan påføres med pensel, rulle ellersprøjte. Vælg mellem sort, blå og rød (133,27/liter)

***********************************************

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det siger ikke mig noget, er det mon selvpolerende eller hård ? Det største problem er vel at man ikke ved om det kan fås næste år og om andre malinger kan hæfte på det uden de helt store afslibninger. Det kan jo være, der kommer en på tråden med erfaring i produktet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
100 % fri for biocider = virker ikke.
Der skal noget til at overtale diverse vækst til at holde sig væk.

Mvh Thomas

Citat fra Thomas FH

100 % fri for biocider = virker ikke.

Er kobber en biocid? For det er da så vidt jeg ved det virksomme stof i f.eks. Hempels maling.

WS
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej

Er der nogen som har erfaring med udskiftning af z-drevrolleyes
Jeg skal skifte mit gamle 250 drev med et nyere 270 drev, og jeg har aldrig haft det gamle pillet af før.
Kan nogen give nogle tips?

på forhånd takwink
Tjecko:

Du skal nok starte en ny tråd, hvis du vil være synlig.

Men vi smutter nok til Holbæk Bådcenter, de har Hempel Mille til 260 kr. Og så køber vi en enkelt af Aldis og prøver den på vores ror. Hvis den er ok, ved vi det jo til næste år, hvis den skulle dukke op igen.

Aldi har forresten mange andre gode båd-ting fra på onsdag - bl.a. tovværk og marine-batterier. Tjek http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/index_12.shtml

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Problemet er at kobber bliver forbudt d1/1 09 da det er et biocid.
Der er en artikkel i bladet sejler angående bundmaling.
EU regner med at lave en liste over godkente Biocider. Den kommer tidligst i 2010 og først da må der komme biocid i bundmaling.
Det er tankevækkende at man må have kobberrør til drikkevand.

Mvh Thomas

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også