Blikkenslager i ølstykke og omegn?

Hej

Super forum det her har brugt en del tid på at læse her når nu man har fået hus for første gang. :-)

Jeg har fornyligt købt 70´ hus sammen med min kære kæreste hvor vi hurtigt fandt ud af at gulvvarmen ikke fungerede som den skulle alle steder. Vi har gasfyr og vandbåret gulvvarme som et en-strengssystem hvor radiatorene også sider på. alle radiatorene virker som de skal. der er gulvvarme i halvdelen af huset. eller dvs. det skulle der være. ;-) Jeg har lavet en tegning hvor man kan se hvor der er koldt og hvor der er varmt samt hvor der er lunkent. resten af huset er med trægulv uden gulvvarme. Jeg har prøvet at lufte ud med de ventiler der sidder rundt omkring på radiatorene og de 2 til gulvvarmen. De sidder i køkkenet og i spisestuen. uden det hjalp. Vi har fået sat en kraftigere circulationspumpe i fyret uden at det hjalp.

Nogen der har et godt forslag til hvordan vi kan afhjælpe vores problem? eller nogen der kender en god blikkenslager som kan. Helst i området omkring.

På forhånd tak.

Nicolai
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen der kan hjælpe?
Din pumpe kan nok ikke trække anlægget som det er nu.
Fik lavet gulvvarme i et lille badeværelse i forbindelse med renovering og der skulle nødvendigvis en ekstra pumpe på (Ved gulvvarmen) da et etstrenget system ikke kan køre det rundt - iøvrigt har jeg ikke en dyt forstand på sådan noget.

Sniffer  
Citat fra Fladder

Hvordan er gulvvarmen tilsluttet det øvrige system ?

Er der vand nok på anlægget ?


Aner ikke hvordan det er tilsluttet. :-) Det hele sider bare på mit fyr.

Ja det er der. Selve fyret har vi fået efterset uden at der var nogle fejl. Så har vi fået sat en kraftigere cirkulationspumpe på det har heller ikke hjulpet.

hvordan mener du med en ekstra pumpe?
Hvis det er din pumpe der er for lille, burde du kunne få varme på gulvet ved at lukke for radiatorerne

Så har du da konstateret om det er pumpen smile

Med venlig hilsen

Fladder
Annonce
Det har jeg prøvet. Det hjalp ikke noget. :-(
Varmefordelingen i et en-strengssystem virker efter lidt andre love end et traditionelt system med både fremløb og retur og er det dimensioneret forkert et enkelt sted, får du ingen, eller for meget varme der.
Reguleringen af varmen ved et en-strengssystem virker også noget langsommere. Temperaturforskellen på indløb og afløb til hovedstrengen er normalt væsentlig mindre end forskellen på fremløb og retur ved et traditionel system. Så du skal ikke forvente en hurtig temperaturændring når du justerer på varmen.

For at kunne give et tvivlsomt bud på løsningen af dit problem, er det nødvendigt at vide noget mere.

Spørgsmålene der trænger sig på er:
- Er der mere end én en-strengs kreds? (2 udluftninger i gulvet tyder på 2 kredse)
- Er der reguleringsmulighed for gulvvarmen i hvert rum?
- Hvordan ligger strengen(e) i forhold til radiator- og gulvvarmeplacering?
- Hvor sidder udluftningerne til gulvvarmen?

Jeg tror desværre ikke, at det kan løses on-line, så det er nok bedst med en god VVS-mand som du foreslår. Men det skal være en med god erfaring i en-strengssystemer, og dem kan der være langt imellem.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Citat fra Buch

Varmefordelingen i et en-strengssystem virker efter lidt andre love end et traditionelt system med både fremløb og retur og er det dimensioneret forkert et enkelt sted, får du ingen, eller for meget varme der.
Reguleringen af varmen ved et en-strengssystem virker også noget langsommere. Temperaturforskellen på indløb og afløb til hovedstrengen er normalt væsentlig mindre end forskellen på fremløb og retur ved et traditionel system. Så du skal ikke forvente en hurtig temperaturændring når du justerer på varmen.

For at kunne give et tvivlsomt bud på løsningen af dit problem, er det nødvendigt at vide noget mere.

Spørgsmålene der trænger sig på er:

- Er der mere end én en-strengs kreds? (2 udluftninger i gulvet tyder på 2 kredse)


DEt ved jeg ikke om der er. Jeg fik at vide af ham der boede her før os at det bare var et enstrengssystem.

Citat fra Buch

- Er der reguleringsmulighed for gulvvarmen i hvert rum?


Nej det er der ikke. der er i køkkenet og lige under fyret en thermostat og i det store badeværelse er der sådan en åben/lukke fætter man kan justere på. ;-)

Citat fra Buch

- Hvordan ligger strengen(e) i forhold til radiator- og gulvvarmeplacering?


Jeg ved det ikke. Men jeg vil tro at selve strengen ligger under gulvet i gangen da der altid er meget varmt der og vi ikke har fundet nogen måde at skrue ned der. men det er bare noget jeg gætter på.

Citat fra Buch

- Hvor sidder udluftningerne til gulvvarmen?


Der sidder en i køkkenet samt i spisestuen ellers er der ikke nogle.

Citat fra Buch

Jeg tror desværre ikke, at det kan løses on-line, så det er nok bedst med en god VVS-mand som du foreslår. Men det skal være en med god erfaring i en-strengssystemer, og dem kan der være langt imellem.


DEt var også derfor jeg håbede der var en som kunne hjælpe. :-)
Man kunne komme med mange gode gæt, men det var måske bedre at prøve at få yderligere information først - også inden du evt. bruger penge på en VVS-mand.

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til HØM - de eksisterer stadig i bedste velgående og bor i Frederikshavn:
Silovej 8
9900 Frederikshavn
Telefon: 98 48 40 41

De har måske en gammel tegning over VVS-enterprisen - den ville være et godt udgangspunkt for videre problemløsning.

Lad os vide hvad du når frem til.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Øhh...Buch, var det ikke ham med badekarret der havde et Høm-hus confused

Med venlig hilsen

Fladder
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis