Byggetilladelse, hvornår?

Hej!

Jeg er lidt i tvivl om hvornår man skal søge en byggetilladelse.

Jeg har nemlig en idé om at jeg til foråret vil lave en terrasse. Det skal lige siges at mit hus er med høj sokkel. Skal jeg bruge en byggetilladelse til dette?
Det kan være det virker som et ret dumt spørgsmål, men er ny inden for l-d-s.

På forhånd tak!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kommer an på hvor stor din terasse skal være og om den er overdækket, i vores kommune skal vi bare anmelde det hvis den er under 50 m2, men ring til teknisk forvaltning og hør så er du sikker på du ikke kommer i problemer.
Som SLupper er inde på, skal du normalt IKKE søge eller anmelde hvis du "bare" lægger fliser. Det er først når du bygger i højden du skal søge ller anmelde.
Som tommefinger regel, så skal alt hvad der bygges i skel bruge byggetilladelse, ligeledes alt hvad der skal bruges til beboelse, eller har en højde over 2,5 meter (og ikke er en flagstang). Tilsvarende må du naturligvis ikke bebygge over din bebyggelsesprocent uden særlig tilladelse, og ligeledes skal du overholde evt. servituter på din grund.
Alt hvad der har tag eller vægge som der IKKE opfylder ovenstående betingelser skal normalt blot anmeldes (drivhuse, skure osv.)
Jeg siger mange tak for svarende!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis