Gasfyr

Jeg har sammen med min kæreste lige købt hus, som vi skal have sat kraftigt i stand.
Vi skal blandt andet have skiftet radiatorer i hele huset.

I mit "gamle" hus fik jeg skiftet mit fjernvarmeanlæg, til en model med to vekslerer, en til varme og en til brugsvand. Da jeg fik det instaleret, fik jeg at vide, at jeg nu måtte skifte radiatorer selv, da jeg ikke var i kontakt med fjernevarmevandet, da vi have et lukket system, som jeg selv måtte tømme og påfylde.

Nu står jeg med et hus, der har en kondenserende kedel Bosh zsb-7-22 A 23 hvor der sidder en "varmeveksler med afkølet brændkammer".
Fungerer det på samme måde som med et fjernvarmeanlæg.

Må man selv skifte radiatorer?
Ved ikke om der er nogen der er inde i reglerne.

Håber på lidt hjælp.

Mvh
Morten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må lave hvad du vil på centralvarmedelen (radiatorstrengen) men ikke røre ved brugsvandsinstallationen (det varme vand til hanerne)

Dog skal tingene være lavet rigtigt - ellers kan forsikringen fraskrive sig ansvar, ved vandskade, hussalg eller lign..

Med venlig hilsen

Fladder
Hej Fladder.

Det forstår sige, at tingene skal være lavet lovligt. Da jeg har været igennem det før, har jeg selvfølgelig allieret mig med de rette folk. Men var blot i tvivl om, hvorvidt jeg måtte. Må man rører ved det varme brugsvand, hvis der var veksler på denne del?
Nej det må du ikke....

Der er altid veksler på brugsvandet - det er den der oftest kaldes en varmtvandsbeholder

Varmtvandsbeholderen opvarmes så - gennem en varmespiral - af centralvarmevandet

Med venlig hilsen

Fladder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis