hvordan laver/former man skumgummi ?

Jeg har lige købt mig en ny pistol, men har valgt at få lavet nyt håndtag, sigtemidler og et par ekstra magasiner til. Derfor passer den standard skumgummiform som der ligger i kufferten ikke længere til min pistol.

Jeg vil derfor gerne støbe/skære/lave en ny skumgummiform der passer til mit behov. Hvordan bærer man sig ad med det ?
Jeg har lige købt mig en ny pistol, men har valgt... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan få kufferter beregnet til fotoudstyr, der er fyldt med skumgummi, der allerede er skåret ud i terninger. Så fjerner man bare de terninger der svarer til det hulrum man ønsker.
Men resten kan godt blive lidt løsagtige med tiden. Det kan måske klares ved at klæbe noget stof på.
Der står "Professional" på den kuffert jeg har.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Den med foto-kufferten, (op)fandt jeg en løsning på.
Jeg købte en billig alu-kuffert i HN, lagde bagepapir stramt indeni, i 2 lag, så jeg delte kuffetens låg og bund. Borede så 3 huller i låget og 3 i bunden, skød PU-skum ned i de 6 huller (så hele kufferten blev fyldt)
Dagen efter, da skummet var hærdet op, kunne jeg åbne kuffeten, og med en hobbykniv skærer ud til min objektiver, så den altid ligger fast og sikkert.
Jeg limede elastik-snor på i låget, så objektiverne ikke falder ned/ud når jeg åbner kufferten.
Håber nogen kan bruge den ide til et eller andet :-)

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

jeg har prøvet at lave skumgummi efter dine anvisninger med flydende natur latex ...det var ikke så heldigt det falder sammen ved ikke om jeg har det rigtige latex eller om der er flere slags ,jeg støber i form og lader det tørre så skrumper det ind øv og hjæææælp

<p>&#160;hvordan laver man skumgummi ,jeg har prøvet med flydende latex-natur med bagepulver og røre maskine det virker ikke rigtigt for mig om jeg har det forkerte prudukt ( flydende natur latex)ved jeg ikke det falder sammen i min form bliver slattent :-(&#160;&#160;...øv håber der er en der kan hjælpe :-)</p>
Jeg kan ikke fortælle dig hvad du har gjort forkert, mine oplysninger har jeg fra teater verdenen hvor de laver masker af latex på denne måde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også