anlæg af terrasse-fliser

Lykkelige ejere af et skønt hus (vores 1.)med en vidunderlig stor have, vil vi gerne lave en lille solterrasse imellem et par bygninger.
MEN, efter at have set nogen lægge forskellige fliser i tilfældigt mønster, er jeg meget interesseret i om der mon er nogen regler for hvad man skal eller ikke skal, for at resultatet bliver godt.
For nu synes jeg jo at den traditionelle flise-terrasse er kedelig, og vil gerne have terrassen anderledes end det gængse.
Har I gode ideer?
Venlig hilsen
Øbo
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
så er det oplagte jo at lave en træ terasse !!

Men den kan blive lidt glat når den er våd. Så til gang areal vil jeg ikke anbefale det.

venligst Njord

MVH Njord
For at få et godt resultat er den bedste måde at udlægge hele underlaget plant, herpå lægges fliserne "løst". Når resultatet ser ud som det skal, bortset fra højdeforskellene grundet forskellige fliser/sten med varierende tykkelse, starter du med at lægge fliserne "rigtigt" fra den ene ende så det hele bliver jævnt. Der er nok nogle her på siden der kan komme med indput, hvad angår brug af "geotekstiler" til at hindre ukrudt, dette har jeg ingen erfaringer med.
Problemet er bare, at man ikke lige har 6 x vareprøver a´ min. 1 m2.

Findes der evt. et program til PC, hvor man kan prøvelægge fliser og se hvordan det ser ud, for vi står også over for enten at lægge vores terrasse om på grund af vandskade eller købe noget nyt, og jeg vil også gerne have noget lidt anderledes, som man dog ikke bliver træt af om 5 år.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Den nyeste Auto-CAD har enkelte belægninger, men det er kun de mest alm. Øbo skrev han havde set noget der havde inspireret ham. Det kunne være en løsning at lade sig inspirere, men så ryge lidt af det unikke godt nok..
Havde nu opfattete at spørgsmålet mere gik på udførelsen end valget..
Hm, nej nok mere hvordan man lagde dem, hvis det var et mix. af farver, men du har helt ret, det kunne ligeså godt være mønsteret der spørges om, men det må Øbo vel hellere svare på.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej -

først vil jeg da liiiige slå fast at jeg ikke er en "han" ;-)

Dernæst er det rigtigt at jeg gerne vil have flise terrasse, men ikke med ens fliser - jeg vil have en masse forskellige fliser, lagt helt tilfældigt, men hvordan lægger man dem "tilfældigt", og hvad lægger man f.eks imellem fliseren/brostenene?

Hilsen
Øbo

Øbo
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også