mobilt bredbånd

er der nogen som har erfaring med mobilt bredbånd jeg tænker bland andet på teleselskab 3, som kører en stor pr lige nu
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Kirsten246

er der nogen som har erfaring med mobilt bredbånd jeg tænker bland andet på teleselskab 3, som kører en stor pr lige nu


Hej,

Har selv benyttet mig af 3's mobile internet det sidste års tid.
Deres dækning er blevet bedre i den tid, men synes stadig De er gode til at love lidt mere end De kan holde...

Hvis du påtænker at bruge det som "fast" internet derhjemme, så vær helt sikker på de giver ordenlig dækning der.
Iflg deres dækningskort burde De dække hos mig, men kan dog ikke fange noget signal på min bopæl.

Vil nok anbefale Deres usb modem, fremfor Pcmcia kortet.

Håber ovenstående kunne bruges til noget.

Mvh
Sømanden,
Jeg har brugt deres 3 - USB MODEM og der virker fint med både MAC og PC.

Det er rigmeligt nemt at installere og furnuftig modtagelse, selv lang ude på landet. Men tag en 14 dages prøvetur. Det tilbød de da jeg prøvede det første gang. Så koster det ikke noget at teste.
Er det ikke rasende dyrt at bruge?
Hvis det er det samme man bruger til at få sin mobiltelefon til at fungere som PC, kan jeg da oplyse at min søn, i embeds medfør heldigvis, brugte 20.000 kr. på nogle få dage i Norge, tror jeg det var.
Er det ikke noget med at det koster pr. Mb man downloader?
Jeg har været meget interesseret i denne løsning ifm camping osv, men interessen blev alvorligt nedkølet af min søns oplysning.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jo, men ikke hvis du vælger deres mobilt bredbånd. Så er det "ubegrænset" for f.eks .199 kr pr måned - Der er vist noget med 20 GB begrænsning - men det rammer man ikke hvis ikke man henter meget store filer.

Du betaler for hastighed. se: http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/mba/
Så vidt jeg har forstået, opstår det dyre problem, når man er uden for udbyderens dækningsområde?? F.eks. i udlandet.

I hvert fald går det også ustyrligt langsomt uden for dækningsområdet og jeg har oplevet, at det ikke kan bruges, når man kører.

Jeg håber, der er et alternativ til det jeg har oplevet, idet jeg har stor lyst til at etablere et sådant abbonement, men stoler ikke en døjt på udbydernes anprisninger.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Ja, når du kommer udenfor dækning skal du "Roame" - det koster .... men hvis det er indenfor DK så dækker 3 ret godt.

Når du kører bevæger modtageren sig og ja så har masterne sværere ved at holde styr på hvor du er. Jeg har desværre kun prøvet korte ture på 2-5 km hvor det gik ok.

Men jeg tror det bliver svært at finde en internetudbyder som kan give dig en billig mobil løsning som du kan bruge i udlandet. Der mangler der nok noget konkurrence.
OK, så er det ærgerligvis det samme, som det jeg refererede til, der her er tale om, og så koster det kassen i udlandet, skal jeg lige love for. Men smart er det da.
Vi må så håbe på at der kommer konkurrence også på det område.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis