Brændeovn til vildmarksbad

Jeg har fået den fikse ide at lave mit eget vildmarksbad i haven, og gerne lave det hele selv for hyggens skyld.

Er her mon nogle der har én og vil dele billeder til inspiration eller har designforslag eller diagram tegninger til en brændeovn til nedsænkning i badet? Det er min opfattelse at nytte-effekten er størst ved nedsænkning, hvor der samtig opstår et par spørgsmål til hensigtsmæssig design.

mvh. Jens
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej jpb.
Jeg har faktisk selv lavet et bad, se billedet, Det er udført kun ved brug af elu-sav og stiksav. Jeg har så købt ovnen, men det hele virker meget godt.
Det er virkelig lækkert en vinterdag og temp. i badet erved at runde de 40 c

http://www.morsmaling.dk/Graphics/Products/96f.jpg

Jeg har lidt travlt nu, men vi kan tales ved senere.
mvh.
ERik

www.morsmaling.dk
hej Erik,

tak for svar. Jeg er meget interesseret i nogle close-up photos og nogle skitsetegninger af din brændeovn da det i stor grad er den mine tanker kredser om lige nu. Naturligvis er der også en nødvendig interesse for selve "tønden" men her går jeg nok efter en aflagt vin-tønde af den store kaliber. (og de kan være ganske store)

mvh
Jens
Hej Esthers Erik 

Jeg kan se du har lavet en kar for nogen år siden. Jeg ville rigtig gerne lave et selv, og da jeg har nogen spørgsmål omkring det vil jeg høre om du kan hjælpe?

Hvad har du gjordt for at tætne siderne og bunden. Er det bare lige stykker sat tæt mod hinanden og strammet op med bånd? Har brugt lim imellem brederne? 

Hvilket træ har du brugt? 

Hvad har du behandlet det med? 


Mvh

Erik Jessen 
jeg har engang set en tysk udsendelse i tv, hvor manden havde lavet en tank, hvorigennem vandet blev opvarmet ved hjælp at en brændeovn. pga. den konstruktion den havde cirkulerede vandet som et svømmebassin uden hjælp fra pumper eller strøm. kan ikke huske helt hvordan det virkede, men jeg mener, tanken var høj og rund under den var der ilden, tanken var fyldt med vand som så blev opvarmet fra neden, der gik et rør op i den tank som var formet som en spiral, vandet fra badet gik så gennem dette rør, og blev derved opvarmet. Meningen med denne konstruktion var at han kunne lukke og åbne for varmen som han havde lyst. tænker det måske var svært at regulere varmen hvos varme kilden er nedsænket i vand. måske kan jeg finde den på youtube.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis