Puch Monza

Min Gamle monza "hakker" i gearene når jeg skal sætte den fra fri til 1. gear, hvad kan jeg gøre? Jeg kan selvfølgelig skifte gearkassen ud, men en sådan er stortset umulig at finde nogen steder? håber på nogle godt svar

MVH. Kenneth


 

160 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kobler du ordenligt ud??? er gearolien gammel og tyk???

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Prøv at sætte den ned i tomgang..

Mvh Jan
måske en mulighed, men altså hvis jeg bare skubber knallerten lidt fremad, så den er i bevægelse når jeg sætter den i gear er det intet problem. prøver det med tomgangen og ser om det hjælper.


 

Nu har jeg aldrig gravet i en Monza, men hvis den fungerer ligesom en yamaha 4gear, så prøv at tjekke koblingspladerne (disse: http://www.thansen.dk/product.asp?c=1687191846&n=-2039278177&pn=-2039716207) og styrken/sammenspændingen af fjedrene der presser dem sammen.. Kan godt ske de er slidte og skal udskiftes..

Mener også det kan give dårlig kørsel, hvis du skulle være kommet til at vende flyderen i karburatoren forkert..

Mvh

Mark Herskind

Annonce
Den kører skam fint, det er bare når jeg starter at den der hakken i gaerkassen kommer. og det er næsten som at køre uden kobling. men i gear med koblingen i bund er der intet problem.


 

Jeg har haft flere 2 og 3 gears puch´er, og jeg mindes ikke at de ikke gjorde det.
Pt. har jeg 2 stk. der trænger til en kærlig hånd, men de gør det også. Jeg har ikke tænkt så meget over det, da jeg tror at det er en puch sygdom.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

min er en 2 gears, men jeg har en 3 gears gearkasse liggende, som ham jeg købte den af sagde jeg kunne få til at passe i? så hvis det er rigtigt kan jeg jo køre til den ikke kan mere.


 

der kan være slidt spor i koplingsskålen,så hænger plæderne fast i rillerne,du kan file hakkerne væk,eller momtere en ny skål
Som det blir sagt så, så lyder det som om den hænger lidt i koblingen. Tjek at koblingspladerne kan gå helt fri når du trækker koblingsgrebet ind.

Hvis den kan det kan jeg kun se det kan være din olie.
Husk at lade den blive varm inden du kører. Kold olie binder tit i koblingen.
Der er yderligere 150 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også