Inspiration? Billeder? Lysthusoverdækketterassepergolaellerhvad?

Hej folkens.

I haven skal jeg have noget 6x8 meter-agtigt træ-konstruktion, der er lidt i retning af hvad overskriften antyder.

En eller anden ting, der samles af forhåndenværende standardstolper/-lægter/-spærtræ i den lokale trælast.

Det er ideen af den synligt skal give indtryk af at være en blanding af en pergola og en overdækket terasse. Jeg forestiller mig noget fleksibelt materiale, som f.eks. sejldug, til delvis afdækning af sider og som "tag".

Grunden, den skal stå på, helder vel ca. 0,5-1 m pr. 10 m.

Den skal stå frit på grunden (som er 3.000 m2) og passe til en, som mange har sagt, en mondæn, meget høj og detaljeret patriciervilla i 3 plan fra 1914, bygget i røde sten med sortglaseret tegltag.

Det fedeste ville være at kyle et par millioner efter et orangeri, delvist bevokset med efeu, men der er lang tid til vi får løn igen, så det kan jeg ikke vente på ;-)

Er der nogen der har nogen ideer, eller måske endnu bedre, nogle billeder til inspiration? Jeg har selv googlet lidt rundt, men har åbenbart ikke kunnet kombinere de rigtige ord, for jeg synes ikke jeg har fundet noget.

Lad os se hvad der sker.....

Med venlig hilsen
FlemmingB

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lysthusoverdækketterassepergolaellerhvad er et fedt ord, men nok ikke særligt præcist.

Hvad skal det bruges til?
Skal der være hældning på taget?
Skal det være saddeltag?

Ved sådan en mondæn villa kunne det måske være flot med en pergola i overstørrelse, og malet i den samme farve som træværket på huset.
Sejldug i taget vil ikke holde mere end et års tid eller to, så hvis det skal være tæt, skal du nok overveje en eller anden form for tagplader.

Green

Hej Green.

Tak for dit indspark.

Dimsen skal primært bruges til at søge skygge under, da vi ingen andre overdækkede arealer har på grunden. Hvis den så kan laves, så den også afviser duggen, samtidig med at den er helt eller delvist "beklædt" af grønt, er det bare helt fint. Det er planen, at alt træværk males hvidt, som på hovedhuset.

Der skal gerne være hældning på taget, men om det bare skal "hælde til den ene side" eller om det skal være sadeltag ved jeg ikke rigtigt. Hovedhuset har fuldvalmet tag (tror jeg det hedder).

Med venlig hilsen
FlemmingB

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også