nytstøbt betongulv revnet....hvad gør jeg??

Hej,

I november fik vi støbt et nyt gulv i kælderen. med pex gulvvarme, rionet og det hele....

i går opdagede jeg en ca 80 cm lang revne der er ca en halv mm bred....

revnen løb på tværs af en døråbning....

hvordan skal jeg forholde mig???
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har betalt for det, så er det fagmandens problem... Altså forudsat at du har overholdt hans anvisninger vedr. evt. vanding, udluftning osv.
Hvis du selv har lavet det, og du skal have fliser på, så hakker du lidt op rundt om revnen, og fylder ud, husk lidt betonklæber. Efter et par dage lægger du dine fliser på og du vil ikke kunne se eller mærke revnen alligevel.

Men mere vigtigt: HVORFOR er dit gulv revnet ?
det er skam en fagmand der har lavet det, men jeg vil godt være klædt ordentlig på når jeg snakker med ham....

der skal fliser på gulvet på et tidspunkt....er der nogen let måde at se hvor dybe reverne er??

jeg fik ingen instruksioner ang vanding/udluftning, men det lå i 30 dage inden jeg måtte tænde gulvvarmen...
Nja.... Det er ikke så let igen. Hvis revnen ikke er så bred, så er det i hvert fald svært, ellers kan du normalt stikke et stykke ståltråd ned i revnen forskellige steder. Så kan du normalt se hvor revnen er mindst lige så bred som ståltråden, og hvor dyb den er disse steder.
Men hvis der er gulvvarme, så skal du ihvertfald også være opmærksom på hvorvidt revnen løber på tværs af en gulvvarme slange, for så er der en teoretisk mulighed for at slangen har taget lidt skade, og det kan resultere i værste fald i udsivning af vand fra systemet, eller i mindre grælle fald i at iltspærren er knækket og slangen begynder at knirke (og også med tiden tære).

Det BEHØVER ikke at være slemt, men det er næsten umilgt at sige uden at besigtige problemet, og selv da er det meget let at tage fejl. Så hvis din fagmand siger der ikke er noget galt, så skal du tage ham på ordet, og prøv at forlange en bankgaranti på hele beløbet for beton'en som stilles overfor evt. fremtidige reperationer som følge af revnen.
Hvis jeg forstår spørgsmålet rigtigt er der tale om en revne i mellem to rum, grunden er sikkert at der er lavet adskilt armering i de to rum, det giver et svagt sted i døråbningen.
Hvis det er grunden er det sikkert ikke alvorligt, det vil under alle omstændigheder være normalt at lave en fleksibel fuge mellem fliserne hvis de er gennemgående mellem de to rum.

Hilsen Aksel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis