Krav / regler / tips ved ombygning

Vi skal have lavet en større ombygning af et hus fra 1970

# Vi skal have lavet gulvvarme i det meste af huset, måske det hele hvad er kravet til isolering i gulvet (flamingo) 220mm ? 300mm ?

# Pexrør til gulvvarme, hvad er max rør træk ? 120 m ?

# Nogen der har en ide om hvad flydebeton koster leveret 1250 kr pr. m3 er vel ikke helt galt ? og hvis man lægger flydebeton er det så bare klar til at lægge fliser / træ gulv oven på ? det bliver bare helt plan eller ?

# Vinduer i værelser man skal sove i de skal vel være godkendt til brandredning ?

# Gipsloft 1 eller 2 lag gips ? filt eller ikke filt på ?
Vi skal have lavet en større ombygning af et hus... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Claus

De 120 m pexslange lyder af meget, er det hele huset du vil lave i et træk eller er det et enkelt rum ?

Hilsen
Allan
Går der ikke 4 m pr. m2 ? så rækker 100m vel også kun til 25 m2 gulv, og hvis nu ens stue fx. er 35-40 m2 ??
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jojo 120 m er slet ikke noget problem jeg har 2 slager der begger er på max altså 120 de dækker et rum på ca 70 m2 i alt... det funker helt fint...
Citat fra Decollage

Jeg giver 70 kr pr kvm hos den lokale murer. Han skal også ligge gulvet, da jeg står med arbejdet selv for tiden.
Husk armering i dit budget. Jeg kan ikke rigtig blive klog på om det skal være 4 eller 6mm, jeg hører forskellige anbefalinger. 6mm er en del dyrere.


4mm er ikke DS godkendt til armering. Hvis du skal overholde byggestandarderne skal du bruge 6 mm.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også