Problemer med beskæring af bordplade

Jeg er total nybegynder i gør-det-selv verden, men nu har jeg alligevel mere eller mindre selv fået sat et IKEA køkken op. Mit køkken er gammelt og der meget skæve vægge og vinkler. Problemet er nu, at bordpladen skal beskæres i en skæv vinkel for at køkkenet bliver pænt og sammenhængende.

Problemet er, at uanset hvor lige jeg skære pladen er der altid en lille upræcished, som giver et hul i bordpladen når den skal lægges op til den næste plade? Min kammerat sagde at disse "huller" skulle jævnes ud med noget silicone, men er der noget om det?

Skal jeg bruge noget særligt værktøj? Jeg har en god rundsav og en stiksav.

Håber nogen derude kan hjælpe!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Daniboy

Velkommen til.
Kan du ikke tage et par billeder af det, så bliver det lettere at hjælpe dig.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for de hurtige svar.

Jeg kan godt tage billeder, men får desværre først mulighed for det i weekenden og har kun mobilen.

En overfræser kunne godt være en mulighed, men desværre har jeg ikke sådan en og det ser dyrt ud for bare at skære en plade.


Jeg beklager hvis jeg ikke har beskrevet mit problem tydeligt nok. Det drejer sig helt enkelt om at jeg skal skære en bordplade diagonalt og den skal så lægges op til en en firkantet bordplade som ikke er skåret til. Skal måske lige sige at bordpladen er fra IKEA så det var ikke muligt at få den beskåret ved købet.
Du kan samle de 2 plader med f.eks en 5 mm spalte/fuge over et bræt som skrues op i pladerne nedefra. Denne fuge kan du lukke med "skibsfuge".