Klinger til ældre stiksav

Hej,

Skal have nye klinger til min grønne Bosch stiksav - (kan ikke lige huske modellen) men den er ca 5 ar gammel.

Når jeg tager den gamle klinge af maskinen, så er det den slags klinge, som er fæstnet med en sideskrue gennem et hul på klingens skaft.

I det lokale byggemarked (stark) kan man ikke få den slags klinger. Der er kun klinger til maskiner med en andet/nyere låsemekanisme.

Er der nogen der ved om de 'gamle' klinger slet ikke kan fås mere, eller hvor jeg kan få dem henne?

Roed
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv sådan en gammel Bosch P 10 Stiksav, og har ingen problemer med at købe klinger til den hos Onkel Harald. Men jeg bruger den type med enkelt bajonet fatning og skruer den fast ned igennem selve cylinderen. Min stiksav er ca. 25 år gammel. Hvis din er ældre tror jeg godt du kan glemme alt om klinger til den.

V.h. Håndværkeren
Hej,

Saven er såmænd kun omkring 5 år gammel, så derfor undrer det mig også at jeg ikke rigtig kan finde klinger til den.

Kan se at de nyeste maskiner til salg i dag, er udstyret med en anden måde at låse klingerne på.

Må nok hellere bare tage den gamle klinge med ud til onkel harald og se om de er ens.
Har bosh ikke dannet standarter for en del maskiner så de bruger samme klinge.
Er det ikke bare at tage den med og så ud og handle hos en værkstøjsmager?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

jeg har bosch PST 60 PEA med skruetrækker i toppen.!
til at spænde klingen fast med den.
og det er med T skæfte på klingen
og er 10 år gammel er en grøn hanke model.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis