skype telefoni

nogen her der ved hvordan man bliver "skype kørende", jeg har en ven, som rejser overalt og som gerne vil vise billeder og ringe gratis en gang imellem

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
som skypebruger taler man gratis med andre der bruger skype.
Men man kan også betale og så ringe billigt til fastnettelefoner.
sidste mulighed er at få et skype telefonnummer så andre kan ringe til dig på skype nummeret.
Man betaler takster for det land man er registreret i og ikke i det land man er i.
Jeg ved ikke hvordan billedefunktionen er i skype.
Men gtalk virker på samme måde og er ikke så omstændigt og er rigtig god til at sende billeder over.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har Skype, og man skal næsten have prøvet det, før man tror at det er sandt.

Hvis nogen har gtalk, ringer man så også gratis til dem via Skype, eller arbejder de ikke sammen?

Jeg fører meget jævnligt lange, gratis samtaler med en ven i Spanien. Utroligt når man tænker på, hvor kostbart det ellers er over alm. tlf.

En anden ven som bor i Kina, har jeg ikke formået til at installere Skype, men jeg kan ringe til ham via Skype til rigtig små penge. Nogle få kr. for en meget lang samtale. Hæng mig ikke på det, men jeg mener det er noget med 17 øre i minuttet til Kina, hvis man ellers har brug for det!! :-)

Ligeså til USA, når jeg ind imellem skal bruge reservedele og diskutere disse med div. firmaer over there. Herligt ikke at behøve at skænke tlf.regningen en tanke.

Jeg kan kun på det kraftigste anbefale dette, men få fat i et ordentligt headset.

Med venlig hilsen
ktm

 

gtalk og skype taler ikke sammen.. men det er lettere at installere
gtalk var også mere til at sende billeder og filer over.
Man skal godt nok have en gmail hos google men hvis man vil have det så har jeg ca. 79 gratis invite ..

Men ja jeg bruger kun skype som fastnettelefon ud af huset til fastnet. tror jeg har brugt 80 kr i 2007. Man betaler kun pr sekund man taler, ingen opkaldsafgift og ingen abb.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er også et andet alternativ end skype, som er gratis når man ringer til fastnet.

http://www.voipbuster.com/en/index.html

Jeg har ikke benyttet mig af det i nogle år nu, men man skulle vist indbetale et standard beløb (10euros) og de penge stod så på ens konto i 180 dage. Men som I kan se på deres side så kan man snakke gratis til fastnet nummer i mange lande.

Endvidere så tilbyder DGS (De Gule Sider) at man kan ringe gratis de første 5 minutter mellem to fastnets telefoner i danmark.

Alternativt til Skype, så kan man benytte det mere udbredte Instant Messaging program, MSN Messenger - det er også gratis at ringe mellem to MSN klienter, men kvaliteten er ikke helt den samme som i skype
Annonce
MSN er microsoft's eget program - ofte kan man ikke få forbindelse især hvis man har 2 forskellige versioner og det er det program der efter e-mails giver flest vira og spyware. MSN er også bedst til at skrive sammen i - tale sammen delen er ikke bedre end deres første version - kan man snakke sammen over msn så tager det nogle gange en bondegård at komme i kontakt fordi programmet er så omfattende i koderne.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

jeg takker for svarene, håber jeg får tid til at finde ud af sagen

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det burde ikke tage 3 minutter at installerer skype og så lige søge på mailadr. på ham du skal tale med..
Du kan så se om han er online

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg vil prøve når jeg får lidt mere tid, hvis problemer vender jeg tilbage

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg bruger en dansk version wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis