Underlimning af vask

Hej
Jeg vil høre om der er nogen her som har erfaring med underlimning af vask.
Jeg er ikke interesseret i at få det gjort fra fabrikkens side - det betyder nemlig at man skal købe både vask og bordplade hos dem til overpriser, og ikke slipper under 10-15.000.
Jeg har fundet den vask jeg vil have på nettet, og hos Silvan/Bauhaus den bordplade jeg vil have.
Er der nogen som har erfaring med at lave det selv, eller fået en snedker/tømrer til det?

/TS

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har mit firma da lavet en del gange, det ligger på 1500-2500. Prisen afhænger af vask samt naturligvis bordpladetype.

Det er ikke en udbredt gør det selv opgave, da der skal laves en "form" og der skal fræses 100% præcist efter denne.

Du er velkommen til at tage fat i mig, hvis du vil have lavet det.


Jeg har gjort det to gange, i 40 mm egetræ´s plade.. syntes også at køkkenfirmaerne var for dyre..

jeg syntes det svært at forklare her hvordan, men som Thomas siger skal du ha lavet en skabelon, som er helt jævn og det mindre som vasken skal "skjules" og så kopiringen...ellers fræse det ud, med en kopiring.

rund kanterne med fræseren også....

og tilsidst fræs nede fra, til du er få mm fra den afrundede kant...

i med vasken, i silikone og giv den nogle beslag.


I teroien kan man underlime en hvilken som helst vask.. det er faktisk meget simpelt.

Første gang brugte jeg meget tid på at tænke og måle.. men da jeg gørst var sikker tog det ca 1 times tid at lave selve arbejde, så skulle den bare olieres og tja.. sparet over 10.000 kr.

og da jeg så havde bordplade til overs, så blev der også til egetræsbordplade i bryggerset

Hov.. her er der jo en fint vejledning http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=116&a=3407
(Ville nok hellere bruge små vinkler, end de pladebeslag de bruger.)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Citat fra Lopus

Jeg har gjort det to gange, i 40 mm egetræ´s plade.. syntes også at køkkenfirmaerne var for dyre..

jeg syntes det svært at forklare her hvordan, men som Thomas siger skal du ha lavet en skabelon, som er helt jævn og det mindre som vasken skal "skjules" og så kopiringen...ellers fræse det ud, med en kopiring.

rund kanterne med fræseren også....

og tilsidst fræs nede fra, til du er få mm fra den afrundede kant...

i med vasken, i silikone og giv den nogle beslag.


I teroien kan man underlime en hvilken som helst vask.. det er faktisk meget simpelt.

Første gang brugte jeg meget tid på at tænke og måle.. men da jeg gørst var sikker tog det ca 1 times tid at lave selve arbejde, så skulle den bare olieres og tja.. sparet over 10.000 kr.

og da jeg så havde bordplade til overs, så blev der også til egetræsbordplade i bryggerset

Hov.. her er der jo en fint vejledning http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=116&a=3407
(Ville nok hellere bruge små vinkler, end de pladebeslag de bruger.)


Den vil jeg kigge på. Det kan være jeg skal købe mig en overfræser og træne med noget mdf plade først.

Tak til indlæg nr. 1 - men der er lidt langt fra Fyn til Bagsværdwink

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Nu bor jeg så et stenkast fra Bagsværd :-) Så er ikke helt med.

Men en god ide at træne lidt med en MDF, hvis du vil lave det selv.


Citat fra Thomas Hjort

Nu bor jeg så et stenkast fra Bagsværd :-) Så er ikke helt med.

Men en god ide at træne lidt med en MDF, hvis du vil lave det selv.


Hejsa
Det er fordi jeg slog totalservice op på nettet - og det er der et firma på Fyn der hedder.
Men det kunne da godt være vi kunne finde ud af nogetwink

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Annonce
Du skal være velkommen, bare send mig en privat besked her på siden eller en mail. Mailadressen kan du finde ved at klikke på mit navn her på siden også.


Hvis nu man skal fræse i en laminatbordplade til underlimning af vask, hvor langt op til overfladen skal man så? op til laminatet?
Da min aftale åbenbart ikke kunne lade sig gøre.
Så vil jeg høre om der er nogen her der kender nogen i Københavnsområdet der kan finde ud af at underlime en vask?
/TS

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Da min tidligere aftale åbenbart ikke har ladet høre fra sig, så vil jeg høre om der er nogen her som kender nogen i Københavnsområdet der kan underlime en vask?

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis