Sportsfilter Simota

1: Jeg leger med ideén om at købe et Simota sportsfilter fra THansen. Jeg aner bare ikke hvor omfattende det er at skulle anskaffe sig sådan et. Jeg har ikke de store oliefingere (Grønne fingere=Gartner. Oliefingere=Mekaniker, hø hø!) http://www.thansen.dk/product.asp?c=1678018218&n=1225864743&pn=2146636756

Tænker på om det er nok at købe sportsfilteret, eller om at der skal indkøbes en hel masse andre slanger, spændeskiver, tilbehør og inden man har set sig om, har man brugt flere tusind kroner!? Og at det vil være for omfattende for en nørd som jeg?
Kan godt lave bil i det mindre scala, skifte bremseklodser, skifte udstødning og lignende, men som nævnt, aner ikke hvor omfattende det er at skulle købe et sportsfilter.

2: Eller er det bedre med et KN filter? Min viden er desværre ikke nok til at overskue alle de smarte tilbehør og virkningen, effekten, osv. Vil jo bare gerne have en rigtig sprød lyd og effekt af noget som ikke vil kræve en masse indviklet mekanik. http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/knfilter

Min første indlæg/spørgsmål, så bær over med mit mindre viden om mekanik.
Med venlig hilsen Lars Von Mazda Blazter Aus Den 626

Intet er så skidt, at det er godt for noget
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok begrænset hvad et sportsfilter fra thansen ville give af effekt. Det kan da godt være det giver en lidt dybere motorlyd, men det er kun fordi luften passerer lettere. High flow filtere har sin bedste tilstedeværelse i en tunet bil, hvor motoren skal bruge meget luft. Der vil et standard filter tage for meget modstand.... Hvis jeg skulle anbefale en billig og hurtig tuning af din mazda motor, ville jeg nok se på en knastaksel med højåbning af ventilerne og et andet udstødningssystem. Med den rette opsætning kan det give dig ca. 10-15% effektforøgelse, selvfølgelig afhængig af motortype.
Den med filteret fra thansen giver jeg ikke ret meget for, du vil maks kunne måle 1-2 rigtige hk ekstra ved en udskiftning af dit filter.

Anders
tja jeg vil da håbe du ikke skal til syn lige med det først og at du har gemt din kat og originale luft filter
med hensyn til efekten så er det vist mest den psykologiske efekt du har fået og th den økonomiste efekt har du haft den på måle ruller vil jeg tro den er med negativ efekt
venligst eksmek
Det har sandsynligvis ikke givet nogen mærkbar effekt medmindre din motor ligger over 2.0 eller mere..

Mht. skiftning af luftfilter så det som regel ret nemt.. For det meste får du det hele med i et sådan kit ligesom hos K&N.. Men de koster os pænt.. Du skal bare sørge for det passer til din type bil, årgang og præcis motorstørrelse.. Ellers er det ikk sikkert det passer på..
Men så skal du nok fjerne din originale luftfilterkasse og sætte det andet på.. vil give god lyd men ikke meget effekt..
Og som der sagt tidligere så gem katten til syn da den ellers vil blive ramt på den forurener og filteret vil gøre den larmer mere end tilladt nok..
Det dog nu tilladt at få din bil synet med filter så længe den ikk larmer mere end en vis mængde end fra standart.. kan ikk huske hvor meget..
Men ikk sikkert den vil klare det med din nye potte og alt det andet arbejde..
Citat fra eksmek

tja jeg vil da håbe du ikke skal til syn lige med det først og at du har gemt din kat og originale luft filter
med hensyn til efekten så er det vist mest den psykologiske efekt du har fået og th den økonomiste efekt har du haft den på måle ruller vil jeg tro den er med negativ efekt
venligst eksmek


Der er mærkbart forskel og effekt ved mit roderi, specielt ved acceleration og selvfølgelig er der negativt effekt på det økonomiske, den sluger da lidt mere end normalt. Man kan virkeligt mærke at den tager meget mere luft ind og ud igen.
Når jeg skal til syn, som ligger mere end 1½år ude i fremtiden, køber jeg orginal udstødning/katalysator og smækker på. cool

Intet er så skidt, at det er godt for noget
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis