bier

hej jeg opdaget i dag en hel flok bier lige udenfor min terassedør. det virket som om de var i gang med at finde et sted at "slå lejr" - Det er et uhældig sted de er på og jeg vil gerne have dem væk... men hvordan gør jeg bedst det, skal jeg vente til at jeg kan se et bo eller?
tak

arnstein
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at ringe til en biavler og hør om han kan hjælpe dig, måske vil han gerne hente dem.

( det er bier vi taler om, ikk´)

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Der kan være tale om "mur bier", som er ved at finde/ har fundet et hul i din mur, og nu er ved at bygge deres bo i hulmuren.

Med risiko for at blive anklaget for dyremishandling, bi-mord og lignende, vil jeg vove at give dig et råd, som jeg selv med fordel har brugt:

- Efter solnedgang, når alle bier er i boet, giver du igennem hullet en ordentlig gang fluegift ind i hulmuren.
Du kan få fluegift på spraydåse.
Derefter lukkes hullet, og fugerne omkring din terracedør kontroleres.

Mvh.
bodker

Så svært er det vel heller ikke.
Find på nettet billeder af rigtige gode bier og så af murbier.

Er det førstnævnte, så ring til en biavler, for så er bidronningen på vej til dig, og den vil de gerne have fat i = nyt bistade.

Er det murbier så bekæmp dem evt. sammen med dit forsikringsselskab.

Og kunne det så mon ikke være hvepse - de søger pænt en god billig bolig med adgang til mad osv. netop nu? Sørg blot for, at den ikke er pæn og god ved at flytte din grill med opvarmet kul og røg hen hvor de forsøger - tætn hullet de gerne vil ind ad osv.. Men gør det inden de alle er inde, for så dør de uden grund, og de har jo også en plads i naturen, bare ikke lige ved en bolig!

- JørgenE


Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis