Import af bil fra tyskland eller england

Hej

Er der nogen der kan fortælle lidt om det at importere en brugt vogn fra fx england eller tyskland?

Jeg tænker på hvilke papirer der skal huskes på at få med ved købet?

Hvordan med prøveplader osv til at køre vognen hjem på?

Evt nogle link til steder der kan hjælpe med oplysninger og gode råd?

På forhånd tak.

MVH Njord
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Njord!
Tyskland ved jeg ikke noget om. Men en af mine venner har lige købt en brugt taxa fra England. Han havde kontakt med en mand, der importerer dem, hvorefter man henter dem på havnen i Esbjerg. Når de er landet her i landet, er der ikke nogen problemer med prøveplader, man kan jo på motorkontoret købe en "klisterprøveplade", så man ikke skal levere tilbage, hvor man har lejet dem.
Hvis du vil vide mere om procedure, samt et tlf nr til min kammerat kan du maile til mig! [email protected]
I England kan du stort set glemme alt om at køre bilen selv. De stoler overhovedet ikke på "bloody foreigners", selv om de har "trade plates" er det aldrig lykkedes mig at leje sådanne.
Det er bedst at gøre en handel betinget af at sælger leverer bilen på havnen i Harwich.
Men husk lige på at biler der ovre en RHD!!! Det er ikke en populær vare her i landet.
Tyskland er langt nemmere. Jeg står over for at skulle hente en bil i Belgien og der er det lige så kropumuligt, næsten, som England, men der er dog muligheder. Der får jeg sælger til at køre den til den belgisk/tyske grænse, hvor jeg vil montere EU toldplader, som jeg vil købe i Padborg inden vi tager derned. Dem kan jeg så køre bilen lovligt på i Tyskland og Italien, hvis jeg ville det..
Her i landet skal der alm. prøveplader til.
Så skal bilen synes inkl. toldsyn ved samme ombæring.
Så kan man gå til tolderne, nogle ganske få steder i landet og deponere afgift og få toldpapir.
Med denne toldattest kan man gå til Skat og få nummerplader, nogle få steder i landet.
Efterfølgende får man så en regulering af afgiften, efter toldernes forgodtbefindende.
Det er i store nordiske træk proceduren.
Men ellers kan du ringe til mig. :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er lige et par ting du skal huske udover den glimrende redegørelse fra KTM.
Der er ikke mange kroner at hente ved at importere brugtbil selv, hvis du tænker på en standard personvogn som du også får herhjemme, men er du heldig får du måske et lidt lavere kilometertal for de samme penge.
Det var noget bedre for 20-30 år siden.

Der hvor du kan score nogle kroner er, hvis du går efter luksusbiler med meget ekstraudstyr. Udstyret vurderes sædvanligvis ikke ret højt ved afgiftvurderingen - eller slet ikke.
Der kan også tjenes lidt ved at anke ansættelsen - hvis man er heldig. Du skal endelig ikke skifte dæk og måtter eller vaske og shine bilen op inden toldsynet.

Husk endelig også momsreglerne og dermed blanketten der bekræfter at der er betalt tysk MVS (moms) hvis dette er tilfældet. Nogle tyske forhandlere reklamerer med, at bilen er klar til export (moms betalt).

~ Buch

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Annonce
Citat fra Buch

Husk endelig også momsreglerne og dermed blanketten der bekræfter at der er betalt tysk MVS (moms) hvis dette er tilfældet. Nogle tyske forhandlere reklamerer med, at bilen er klar til export (moms betalt).

~ Buch


Kan man overhovedet som privat uden momsnummer købe en bil uden betalt moms/MwS i Tyskland?

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Kan man overhovedet som privat uden momsnummer købe en bil uden betalt moms/MwS i Tyskland?


Nej - absolut ikke - tyskerne er meget grundige med kontrol af CVR-nummer

Med venlig hilsen

Fladder
@KTM Det kan du godt! Men problemet er, at ikke engang alle bilsælger ved det! Noget helt andet er, at du så skal betale dansk moms + alt det andet, og da momsen i Tyskland er på 19 % og her hjemme 25 %, så derfor kan det ikke betale sig.
Flot Luksus! En næsten 6 år gammel tråd!

Med venlig hilsen
ktm

 

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis