Forbløffende præcision...

Nu sidder jeg her en sen søndag aften...

Vi har 2 akvarier i stuen, lyset i dem styres af hver sit tænd/sluk-ur.

Der er den helt billige model, vistnok fra Onkel Harald, indkøbt for 15 kr stykket.

Og de slukker gudhjælpemig med under 10 sekunders forskydning, aften efter aften.

Ét eller andet sted kan jeg ikke lade være med at være imponeret over at man kan købe et så præcist stykke mekanik for mindre end hvad en 1½ liter mærkevare-cola koster.

Da jeg sidst havde akvarium for 15 år siden, var den slags en luksus til i hvert fald 100 kr. Men dengang fandtes der heller ikke PC'er til under 4000 kr, mobiltelefoner til 1 krone (med subsidier, ved jeg godt), farveprintere i fotokvalitet til 300 kr osv.

Ved egentlig ikke om jeg har nogen pointe med indlægget - bortset fra, at mens mælk og benzin er ved at rive bunden ud af vores pengepung, så er der faktisk også ting, der er så latterligt billige, at prismærkningen næsten må være det dyreste ved dem. Utroligt at det overhovedet kan betale sig at producere, pakke, sende og forhandle dem.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Nu sidder jeg her en sen søndag aften... Vi har... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for de pæne ord, dine egne indlæg læses altid af undertegnde, måske skulle vi starte et roseforum. Som jeg ser det, kan alle jo ikke være enige, vi har jo alle vores udgangspunkt, men i modsætning til flere andre fora, synes jeg vi holder en god tone her, uden at betvivle andres åndsevner, vi er med andre ord, fornuftige folk. Vi må så håbe lidt af det gavner.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det er altid let at være det, som med et moderne ord vistnok hedder 'selvfed' - altså at man fremhæver sine egne dyder og tror, man er så meget bedre end gennemsnittet.

Men jeg mener nu alligevel, at vi - du og vi - er med til at holde debatten på et fornuftigt niveau, hvor alle, nye som gamle, erfarne som uerfarne, kan være med. Der bliver ikke set ned på nogen, og det er i mine/vores øjne det vigtigste. Hvis alle vidste alt herinde, blev debatten nok en smule kedelig.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

jeg tror det blev sengetid. g.nat

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Tjae vi drømte om et farvefjernsyn i min barndom - og fik det, da jeg var omkring 10 rår. Det nåede aldrig så vidt, at vi fik en video i barndomshjemmet. Og idag, kan man få en dvd-afspiller for færre kroner end den dyrebare cassettebåndoptager, der var en "revolution"...

I kan nok høre kommende børnebørn gabe ikke ;-) Men ja Albino - at sætte sig ned og filosofere er nu ikke så ringe endda indimellem.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også