Dræbersneglen er på retur

confused aahhh mon - men jeg faldt over en side www.dsnegl.dk ,hvor forfatteren optimistisk tror på at løsningen ligger hos os, altså den enkelte haveejer - vores erfaringer skal bare formidles...

Måske rigtigt, men endelig langt om længe har politikerne nu trådt til med at afsætte penge til kampen mod dræbersneglen. Hvad det så nøjagtigt indebærer tjaaaa, men mon ikke det bliver til forskning.

Uanset hvad, så hilser jeg personligt alle tiltag meget velkommen når det gælder kampen mod dræbersneglen - jeg orker næsten ikke endnu en lang sæson sneglejagt trods det, at jeg nu alt i alt er en glad dreng.
Ja, sæsonen nærmer sig drastisk - øv. Jeg vil i den forbindelse gerne høre jeres mening/erfaring omkring sneglehegn INDEN/OM jeg skal investere i 150 meter, hvilket er pokkers dyrt, derfor en lille afstemning :
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke lige erfaring med om hegnet virker.. Men hvis det gør så er nogle kr. pr meter vel ikke urimeligt set i forhold til alt det arbejde som sneglene ødelægger.
Men ellers, jo, har man tiden, vil jeg da også mene at det ikke burde være så svært at lave et sneglehegn selv. Hvis man ikke lige har en pladefalsemaskine til rådighed, eller kender en smed der gider at lave lidt arbejde for en, så kan man vel med fordel tage to plader og enten svejse dem sammen i en 55 graders vinkel, eller købe et par vinkelbeslag og bukke dem lidt ekstra og skrue pladerne sammen.
Jeg har INGEN erfaring med sneglehegn men jeg regner med at indhegne min køkkenhave med et hjemmelavet et engang i denne sesson. Dog stoler jeg mere på en gammel tagrende med salt i end på de bukkede - men de er ikke så pæne...
i kan købe en aluskinne i jeres lokale bygge marked, det hedder et sneglehegnwink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis