Manglende varmt brugsvand

Nasgul
Nasgul
7 4970
Hej.

Jeg har et problem med mit vand.
Vi har absolut ingen varmt vand, men radiatorer og gulvvarme fejler intet.
Det er kun det vand som kommer ud af handerne, jeg har tjekket termostat ventilen og den fejler umidlbart intet, har også lukket på hovedafbryderen for at tjekke om det er utæt hvilket det ikke er.

Er løbet tør for ideer, er der noen der ved hvad der kan være galt.

På forhånd tak.....
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
andersj
andersj
122 8740
Hej, kan du forklare lidt om du har olie/gasfyr, fjernvarme eller????

Anders
smedenx
smedenx
186 5700
har du været henne og arbejde på systemet?

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Nasgul
Nasgul Trådstarter
7 4970
Det er et oliefyr, og jeg har ikke rørt ved noget jeg ikke ved hvad er
Annonce
andersj
andersj
122 8740
Ok, oliefyr... Er det en gammel kedel hvor brugsvandet løber igennem selve kedlen eller har du en vvb koblet til brugsvand evt. en kombi? Hvis termostaten er defekt i vvb kan det være en af mulighederne. Men det virker meget mystisk hvis brugsvandet kører igennem kedlen og der ikke bliver opvamet brugsvand når centralvarmen er ok....

Anders
Nasgul
Nasgul Trådstarter
7 4970
Har fået fortalt af en kollega at det nok er fordi jeg skal efterfylde beholderen med vand, har udluftet den til trykket falder men skuller der ikke komme vand ud når der ikke er mere luft?

Det er en metro therm 110 liters beholder modellen hedder 6441 på deres site, men kan ikke finde nogen guide til at fylde vand på?
andersj
andersj
122 8740
Du skal ikke fylde vand på din varmtvandsbeholder(vvb) Det kan du heller ikke. Vvb er jo til at opvarme brugsvand. Han mener sikkert at det er kedlen du skal fylde vand på, håber jeg da i hvert fald:-)

Der må være et ur til m/v eller tryk, fyld vand på kedlen og ufluft radiatorene.
Hvis der ingen tryk er på systemet kommer der heller ikke vand ud, fordi der ikke kommer mere luft.....

Anders
Annonce
Taget på Metro's hjemmeside

http://www.metrotherm.dk/upload/metro/Brochurer/08_010.pdf

Der står luft i toppen af din varmeveksler/ spiral og derfor kan din beholder ikke producere varmt vand.

Fra toppen af spiralen går der et rør ned i bunden og det er ført ud gennem kabinettets plade. Der sidder der en udluftningsskrue, som anvendes i din situation.

Hold en lille balje under, luk skruen op til "sprutteriet stopper" eller hold den åben i 15-20 sekunder, til der kun kommer en vandstråle ud. Der kan godt komme luft mere end end en gang så hold de 15-20 sekunder. Efterfyld dit varmeanlæg med vand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. På min lampe står: "Max 25W" - hvorfor, og hvad kan ske hvis det overskrides?
    Belysning (læst 348 gange)
  2. Knækket hegnspæl nede i jorden
    Belægning, udsmykning og blomster (læst 204 gange)
  3. Udendørs hane virker ikke
    Lav-Have (læst 183 gange)
  4. Flisekant badeværelse
    Lav-Hus (læst 213 gange)
  5. Gulvvarmeplader
    Fyr og opvarmning (læst 163 gange)
  6. Køkkenbord til børn (starterhjælp)
    Lav-Hobby (læst 214 gange)
  7. Næsten ny plæneklipper vil ikke starte efter vinteren
    Værktøj og maskiner (læst 39646 gange)
  8. Akustikloft
    Lav-Hus (læst 236 gange)
  9. Radiator - fremløb og returløb i bund?
    Lav-Hus (læst 275 gange)
  10. Højbed af træplader
    Lav-Have (læst 196 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis