Montering af fugebånd

Jeg har søgt lidt rundt her i forummet, men har ikke fundet svar på mit ?.

Jeg skal til at montere nye vinduer i huset. (Træ m. aluskærm). Jeg har købt selvekspanderende fugebånd og læst lidt i montagevejledningen og på nettet ang. montage af sådan nogle fyre.
De fleste steder vises det at man sætter båndet på vinduesrammen før montage, kiler vinduet op og skruer fast. Derefter vil båndet, som det jo også skal, udvide sig. Hvordan får jeg så lagt isolering/skum ind bagefter?

Andre anbefaler at montere vindue først og derefter sætte båndet på. Så er man jo ovre mit foregående problem. Jeg har dog en ide om at det ikke er helt nemt at sætte på bagefter. Når der er alu. på ydersiden af vinduet bliver der jo ret langt i til hvor båndet skal klistres på rammen og det vil vel være svært at klistre lige på, eller hvad ?

Er der nogle der har erfaring med ovenstående?

mvh.
Melin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har prøvet begge måder et par gange...!

Jeg vil gøre det bagefter.. brug en spartle, til at hjælpe det ind og trykke det fast.. det er nu den letteste, at sætte det på først kan let blive irreterende.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
.....jeg har set en tømrer klodse vinduet næsten helt op , tage det ud igen og montere fugebånd og så sætte vinduet på plads igen ......................

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ej det var da den mest bøvlede løsning,, tror du ikke bare han havde glemt båndet og ikke ville gøre det bagefter....!

hvis man sætter det på først skal man være sikker på det passer med det samme, eller gøre det i koldt vejr.. for det udvider sig jo temmelighurtigt, og så kan det ikke komme i

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
sæt fugebånd på før du sætter vinduet i - giver suverænt den pæneste og flottest finish.

Du skal da ikke bruge skum for at sætte et vindue i - så den del af problemet er hurtigt løst. Ved godt mange gør det - men det er altså ikke nødvendigt.

Kan du evt. isolere vinduet indefra, alternativt skubbe isolering omkring vinduet inden fugebåndet rejser sig - husk at gøre det på en kold dag smile smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også