Hvilket trægulv skal man vælge - når man har katte?

Hej,

Ja, vi vil gerne have nogle gulvtæpper skiftet ud med trægulve - men har to katte, som allerede har sat nogle grimme ridser i noget af det fyrtræsgulv som vi allerede har. Derfor vil jeg hører om der er nogen som kan anbefale hvilket gulv man skal lægge, hvis det skal kunne modstå katteklør så godt som muligt... Vi kunne godt tænke os noget lignende sæbebehandlet ask, men er det stærkt nok og er der nogen som har bedre forslag?

Bøgen
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jeg ville helt klart vælge laminat gulv, ja jeg ved godt at der er nogle der sidder og river sig i håret nu, men jeg har også hund (en lille en endda) og lagde et rigtig ask gulv for 4 år siden, jeg har nu slebet det hvert år pga. ridser, jeg har nu lagt et laminat gulv (ask look), det er rigtigt at larmer lidt mere, men det kan tåle ALT.
Det så så ikk helt korrekt....

hvis en kat uheldigvis pisser på gulvet, går der få timer, så hæver samlingerne op....og det kan ikk rettes..... Hvad jeg ved af.

Citat fra pimp

Hej Jeg ville helt klart vælge laminat gulv, ja jeg ved godt at der er nogle der sidder og river sig i håret nu, men jeg har også hund (en lille en endda) og lagde et rigtig ask gulv for 4 år siden, jeg har nu slebet det hvert år pga. ridser, jeg har nu lagt et laminat gulv (ask look), det er rigtigt at larmer lidt mere, men det kan tåle ALT.
Hvad med om i opdragede lidt på jeres dyr istedet for, sagde hundeejeren.

V.h. Håndværkeren
Jeg ved ikke hvorfor. men jeg er helt vild med fyrretræs gulv og kan kun sige godt om det. Det er billigt og det kan slipes ned efter en 10-15 år.
En god gang lud og sæbe behandl det. Og det kan modstå alt. Bliver det ridset og grimt, Eller har der været gæster med stillethæle, og mærker deraf. Så giver man det en god gang vask med sæbespåner. Og så er det næsten som nyt igen. Så skal man have husdyr rendene rundt, er det ikke laminat eller lakeret ask, men ludbehandlet fyrretræsgulv, der er det bedste.
på fanø, hvor jeg er udlært tømrer, skulle et sådan gulv kunne modstå stormflod og oversvømmelse. Og det kan det bare.
mvh. 666
Annonce
Prøv at huske tilbage fra da din hund var hvalp....

Citat fra Håndværkeren

Hvad med om i opdragede lidt på jeres dyr istedet for, sagde hundeejeren.

V.h. Håndværkeren
Håndværkeren, ja nu har jeg en magen til dig Dansk svensk, og det er jo den glade type, og den er ud over det sædvanlige opdragen, men derfor kan den da godt danse lidt rundt, og det giver mærker, det er bare min erfaring at ASK ihvertfald bliver grimt efter et års tid, det med samlingerne hæver op har jeg ikke oplevet endnu, men det kan være at det kommer sad
Og hvad så ! Må man ikke kunne se at der lever menesker og dyr i huset. Skal alt ligne noget der er klippet ud af Bo Bedre o.l.
Sålænge der ikke er splinter du kan få i dine bare tær så lad dog gulvet være ridset.
Og skal du have et træ gulv hvor du vil være sikker på at at der ikke kan ses en ridse selv om du provokeret trækker spidsen af et søm over det, vil jeg anbefale Ibenholt.
(Hvis du har råd altså ?)

V.h. Håndværkeren
Det kan da være at det er det man skal have Ibenholt, det vil jeg da undersøge nærmere.
Jeg har kat og askeplankegulv. Jeg synes selv at det er vældigt pænt, og det er tilsyneladende hårdt nok til at modstå kattens kløer.
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis