Nedbrydningshammer?

Kan man bryde et betongulv op med en nedbrydningshammer?
Kan man bryde en væg ned med en opbrydningshammer?

Nå, ligemeget. Jeg undrede mig bare lige over det danske sprog.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja det er forunderligt. Jeg studsede over en sætning i en billigbog. " han gik tilbage til huset, hvor han aldrig havde været før "

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Når du finder ud af det, må du hellere skrive det op... eller ned?

Vi har lige købt en pose fuglefrø - glæder os til de springer ud og gårdhaven fyldes med fuglekvidder.

En tasketyv stjæler tasker... Stjæler en lommetyv så lommer?

Der er kun 5% lever i leverpostej - er der så også kun 5% kat i kattemad?

Den danske sprog er i særdeleshed en svær én

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

cykler repareres for folk, der er gået i stykker hele året fra fra 7-16

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Og forsikringsskader udføres på alle bilmærker...

Fik jeg nævnt: 'Højtrykspuling af erfaren håndværker'? Fruen slikker sig allerede om munden

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
Hm..

Jeg ringede til bilværkstedet for at få repareret en bule og kom til at sige at jeg skulle "have lavet en bule"....

Den flinke mand spurgte om jeg ikke selv kunne lave bulen....

Da jeg senere ringede for at spørge om bilen var klar til afhentning gjorde samme ansatte samme fejl og svarede: Jo, jeg kunne godt hente bilen for bulen var lavet... (så grinte vi lidt ad det, og blev enige om at sproget godt kunne virke mærkeligt)


Torben
Jeg havde en gang en skotte, ikke englænder!!, ansat og han var helt rundtosset over disse sære ordsammensætninger, specielt når vi snakkede om at en bil skulle "have lavet rust" faktisk analogt med at lave en bule.
Han fattede i begyndelsen ikke en disse af, hvad vi talte om, selv om han var meget ihærdig med at lære dansk, og så meget frem til at overvære, hvordan vi ville lave rust i en bil!!! Stor var skuffelsen, da han erfarede at det drejede sig om at reparere rust!! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

"Stor var skuffelsen, da han erfarede at det drejede sig om at reparere rust"
- kan det repareres - nå pyt....
på Fyn sagde naboens børn altid at de ikke kunne komme ud at lege.... for de fik fremmede (= gæster)
Nå... fremmede - ikke nogen de kendte???
"Hey, kan du ikke køre mig ned på banegården?" "... Nope, det er en omvej. Men hvis du stiller dig foran bilen kan jeg køre dig ned på vej hjem!!"

Og De Sorte Spejdere var i MAds og Monopolet på P3. Det største dilemma de kunne finde på at diskutere, var om man gik op eller ned af en gade. Og hvis det skulle følge husnumrene, passer det så altid med at bakkerne går den rigtige vej...

Læste lige et indlæg tidligere "Har et armatur på toilettet med svingarm til håndvasken..." Næstformanden skulle lige læse den igen, inden den fes ind på lystavlen! Armaturet sidder i det RUM der bliver kaldt toilettet :-/
Men sådan er der jo så meget. Den med "Høtrykspuling" passer også godt med dengang borgmesteren blev inviteret til "Fællespisning"


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Og det var "De Nattergale", der ihærdigt diskuterede om man går ud eller ind i en udestue.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis