Emhætte/ emfang

Jeg har været i gang med at friske det gamle køkken lidt op. Jeg bor i en stuen i et kompleks med i alt 3 lejligheder. Jeg mente, at den gamle emhætte var en emhætte og ikke et emfang. Så glædeligt får jeg sat en ny op. Nu er det så, at min overbo fortæller mig, at jeg ikke må bruge den, grundet at det træk der er i "luftrøret" ikke kan følge med til at lukke dampen ud i takt med min enhættemotor, og at den gamle "emhætte" var et emfang. Han fortæller videre, at dampen vil gå ud mellem gulv og loft, hvilket jo selvfølgelig ikke er godt, hvis påstanden er sand smile
Er dette korekt og hvad kan jeg evt. få gjort, så trækket/ ludluftningen kan følge med emhætten?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal der nu nok være noget om med den trækkanal. Jeg havde en bekendt der lige skulle bruge den fra kælderen, da hen skulle starte sin MC op i kælderen. Da han var færdig og gik op fartede Brændmænd rundt på trapperne, så han listede stille op til sig selv. Dagen efter fik han at vide at der havde stået røg op igennem gulvene i de to nederste etager.
Så den går nok ikke. Men spørg din vicevært.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis