1000 gule mursten

hvad kan jeg bruge dem til (de er fra Wienerberger)? Det er overskud fra da jeg byggede til.

Jeg skal have udvidet terrassen fra 24 til 32 m2 og lavet nyt stakit. Terrassen ligger sydvest vendt imellem udestue og vinkelbygning.
Er der nogen der har lavet nogle flotte søjler, grillmiljø, udekøkken, højbede, spa-miljø eller andre ting lavet i mursten i relation til en terrasse? Billeder?
Jeg kunne godt tænke mig nogle steder at binde solsejl fast.

Jeg gider ikke have stenene stående længere, så enten skal de bruges eller sælges (eller i værste fald køres på genbrugspladsen).
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brug en masse til forskellige gangstier i haven, samt til at lave højbede af.
Nu skriver du jo ikke om det er blødstrøgne eller maskinsten, maskinsten skal du ihvertfald ikke lægge i jorden, og normalt er havetegl brændt ved højere temp. en alm. mursten, for at begrænse vandoptagelsen. Man kan generelt sige at hvis de ikke er klinkebrændt, er chancen for algevækst beragteligt større. Jeg vil dog indskyde at hvis vi fremover får vintre uden frost kan maskinsten også bruges, men det er jo ikke helt sikkert. Jeg kikkede lige på Randers Tegls hjemmeside, der er ikke meget om havemure, det vil jeg prøve at ta' op.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Så vidt jeg husker er det maskinsten. Men hvis du tænker på at jeg skulle bruge dem som belægning, så er det ikke tilfældet.
Jeg kunne også godt forestille mig at jeg vil pudse/filtse stenene alt efter hvad jeg får lavet.
Hvis ikke postnummeret var så langt væk, så hentede jeg da gerne (skal alligevel have skiftet et par tusinde sten i mit "nye" forfaldne hus). Men i mangel af bedre, så vil jeg da gerne slå på tromme for en hjemmebygget havegrill med en lille skortsten. Det er så rart hvis der kommer lidt vindstød at røgen ikke kommer helt over til spisebordet, og så kan man også lettere bruge grillen om vinteren, da der er meget mindre at klargøre når man ikke først skal støve en opmuret grill af. Plus de ser jo KANON godt ud i mursten fremfor det gasbeton skidt de sælger i byggemarkederne.
Jeg har dog ikke lige et billede liggende, da jeg ikke har noget af den sidste grill jeg så af denne type. Men Som sagt, de sælges jo i mange byggemarkeder, så illustrationer kan vel ikke være svære at finde ?
Hvorvidt du så kan nøjes med 1000 sten til sådan en fætter afhænger jo lidt af ambitionsniveau og murererfaring. Husk også at lægge lidt fundament til den... Den kommer til at veje som ind i h*****
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis