Pudsning af kældervæg

Jeg skal have pudset væggene i min kælder men er meget i tvivl om, hvad jeg skal pudse med.
Valget står p.t. mellem Maxit Tør pudsemørtel og strandmørtel+cement (kun lidt cement).
Produktet fra Maxit er sikkert godt og nemt at bruge, men koster også "spidsen af en jetjager" sad

Hvad er smartest, er mørtel+cement en OK løsning eller hva?
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug søgefunktionen, det har været her mange gange.

Men der er sikkert en eller anden der gerne vil skrive det hele een gang til.

Det var ikke negativt skrevet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Er der nogen der har erfaringer med at "prime" en væg før pudsning.
Jeg tænker på at lave en blanding af 3 dele cement og 1 del ellekildegrus, og herefter "male" væggen med det.

Væggen er en betonsokkel fra 50'erne,hvor der er en del løst materiale, som jeg håber vil blive stabiliseret med ovenstående behandling.

Kan jeg behandle hele væggen og lade den tørre inden jeg pudser ? eller er det en dårlig ide ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg brugte ellekildegrus blandet op i fliseklæb. Som beskrevet et eller andet sted hvis du søger.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja det har jeg set, men cement er billigere, og hvis det er ligeså godt, hvorfor så ikke bruge det smile .

Men, kan men lade det tørre helt ind inden man pudser eller skal man pudse inden det er tørt ?
Er Ellekildegrus det der også kaldes "Murergrus" ? - Jeg har ledt i flere forskellige byggemarkeder og ingen steder har de noget der hedder Ellekildegrus


Jeg prøver igen: Skal man pudse inden vægbehandlingen (cement/ellekildegrus eller multiklæb/ellekildegrus) bliver helt tør eller kan man vente og i stedet forvande væggen inden pudsning?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis ikke "byggemarkedet" kender ellekildegrus så vil jeg da gerne have definitionen på et "byggemarked" hvor har du været (kæde navn).

Min væg er som sagt meget purøs, så jeg forvandede den godt, blandede fliseklæb med ellekildegrus, dubbede massen på væggen med en stor kalkkost.

Hvis ikke du forvander suger væggen fugten ud af materialet, og det ser så ud som om at klæberen ingen virkning har, den bliver simpelthen pulver igen, har jeg set.

Jeg ville nok vente med at pudse til klæberen er tør.

Hvad vil du pudse med ?. Jeg brugte 9% 0.2 det er godt og nemt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
De "såkaldte" byggemarkeder, med såkalte "rådgivningscentre" (de færreste kan ikke rådgive om noget som helst, udover at skifte en elpære sad ) var Silvan, Bauhaus, Jem og Fix og XL-byg.

Det eneste sted med ordentlig service og vejledning var XL-byg, de mente jeg kunne svumme med en cement/strandsand blanding, inden pudsning.
Jeg regner med at pudse med 9% strandmørtel og cement 10:1.
Nu er væggene pudset. De blev forbehandlet med en tynd blanding af multiklæb og strandsand.
Angående Ellekildegrus kan dette ikke købes i Jylland (ifølge STARK) det kommer fra en bestemt sandgrav på Sjælland
Multiklæber og strandsand fungerer glimrende, blot skal man være opmærksom på at pudselaget er langsommere om at tørre ifht. hvis man pudser direkte på en rå væg.

Næste punkt er efterbehandling. Findes der et godt produkt som både kan bruges til at udjævne ujævnheder og samtidigt gives en endelig finish ???

Overfladerne er en blanding af nypudsede og malede (de steder hvor den gamle puds sad godt fast)
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også