Pudsning af kældervæg

Jeg skal have pudset væggene i min kælder men er meget i tvivl om, hvad jeg skal pudse med.
Valget står p.t. mellem Maxit Tør pudsemørtel og strandmørtel+cement (kun lidt cement).
Produktet fra Maxit er sikkert godt og nemt at bruge, men koster også "spidsen af en jetjager" sad

Hvad er smartest, er mørtel+cement en OK løsning eller hva?
Jeg skal have pudset væggene i min kælder men er... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Coes
Der findes et produkt, som består af en tyk plastmaling blandet op med kvartsglimmersand. Påføres med rulle eller pensel og kan gives struktur med rullen.
Fordelen er at det binder fint på alle typer underlag også pudsede/malede pletter, samtidig med at det dækker (små) ujævnheder.
Hvis væggen er sugende skal det have microdispers.
Hos Beck & Jørgensen hedder produktet "Strygepuds".
Hej
Frank
LAd nu være med at ødelægge det rigtig gode resultat. Udnyt at væggen nu er diffutionsåben. Luk det ikke med plastic maling. Jeg har ikke noget forslag til behandling som giver en glat overflade. Som jeg har skrevet mindst 10 gange før. Cempexo/maxit.

1) Det er uorganisk, det er acryl maling ikke, det kan mugne.
2) Det er 100% diffutionsåbent.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Eller gammeldags hvidtekalk.
Har lige indkøbt en 20 liters til samme formål. Mindste portion, sagde den ældre mand hos tømmerhandleren. Og så fortynder du 1:1, fortsatte han.
På spanden står der 1:5. Men skidt. Det er forholdsvis billigt og nu har jeg nok til mange år frem. Men det er jo tyndt og dækker ikke ujævnheder. Men til gengæld kan det dække tidligere malede flader. Det er Cempexo ikke så godt til.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Finpuds fra Maxit giver en næsten glat overflade, minder om filt med maling.
Du skal blot forvande og påfører det med en konsistens som kagecreme. Jævn det / glat det med et vådt skumpudsebræt - så kan du få en rigtig fin overflade.
Citat fra coes

Angående Ellekildegrus kan dette ikke købes i Jylland (ifølge STARK) det kommer fra en bestemt sandgrav på Sjælland


Go´ historie ellers smile

Ellekildegrus er ikke grusgravsmateriele men sømateriale - altså pumpet fra havbunden, og soldet til 0/3 mm

Med venlig hilsen

Fladder
Annonce
Ja nemlig, Fladder


Ellekildegrus 0-3 mm anvendes som strøsand ved glatførebekæmpelse samt til sandkasser og lægning af fliser. Det fremstilles af indpumpet strandsand ved at sigte råsandet på sigtesold.

(Dette er fra Maxit's Produktblad)

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Yep god historie om Ellekilde.


LuneLund, er du sikker på det med sandkasser.

Det pumpes op af havbunden hvor der ikke er rørt vand (så kornene er skarpe). Bruges det virkelig så til sandkasser. Der er jo ikke behageligt at kravle i. Det er lidt som sandet på costa del sol, skarpt og skær i fødderne.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra Ole Murer

Finpuds fra Maxit giver en næsten glat overflade, minder om filt med maling.
Du skal blot forvande og påfører det med en konsistens som kagecreme. Jævn det / glat det med et vådt skumpudsebræt - så kan du få en rigtig fin overflade.


Hvordan binder det på malede overflader ?
Citat fra Fladder

Go´ historie ellers smile

Ellekildegrus er ikke grusgravsmateriele men sømateriale - altså pumpet fra havbunden, og soldet til 0/3 mm


Jeg kan hermed udlede at Stark (i Nørresundby) ikke aner hvad de taler om

Men det gik fint alligevel med strandsand smile
Kan man ikke "bare" sandspartle, og herefter give en gang diff-åben maling f.eks. Skalcem 100 ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også