Gør Det Selv Installationer

Jeg syntes efterhånden det er lidt rystende at læse, hvad det er gør det selv folk går igang med.
Som tidligere læst herinde er det jo lige fra den lille opgave til den helt store elinstallation.
Jeg har tidligere omtalt en brand, der var startet af halogenspots.
Hvordan kan det være at man kan sove med god samvittighed, imens man har en tikkende bombe i huset.
Det er ikke for sjov at folk står i lære i 4 år for at få et svendebrev som elektriker hvor man lærer disse ting, at nstallationen skal være lovligt.
Nu ved jeg ikke om man er lidt skræmt, men måske kunne man håbe at der er nogle der bliver lidt fornuftige og holder sig til det lovlige.
Indtil nu har der været 10% eftersyn af nye tilmeldinger til elværkerne.
Nu bliver der fra 1. april 10% eftersyn af alle BBR meddeleser, så man kan få fjernet noget af alt det farlige skidt der bliver lavet og som man kan læse om herinde.
Et lille uddrag af vores ellovgivning: Det er ejeren / brugeren der har ansvaret for installationen.
Jeg syntes efterhånden det er lidt rystende at... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er selv installatør, arbejder dog, heldigtvist, ikke som sådan.
Har også set meget lort i min tid, bevars, men for mig at se er der absolut intet forskelligt i selv at lave strøm og lave bremser på en bil.
Om der så skal autorisation til at lave biler eller installationskravet skal fjernes fra elområdet, som der er en smule tale om, er jo op til den enkelte at vurdere.
---FWM

Det er jo netop det jeg skriver, man kan vurdere. Nu har jeg været så uheldig at have min hverdagsbil på aut. værksted for snart længe siden. De skulle lave bagbremser. Det resulterede så i at de blev smadret i stedet og at værkstedet forsøgte at undslå sig et hvert kenskab til det. Lige til jeg nævnte jeg havde regning fra dem og en stribe billeder af en fuldstændig smadret og fejlminteret bagbremse. Så kom der andre boller på suppen. Da de så skulle lave det forsøgte de at lade de ødelagte bremsebakker blive siddende på. Igen fik det en anden lyd da jeg nævnte billeder.
I øvrite VW Randers der lavede meget andet lort ved den lejlighed også. Det eneste der lykkes, de kunne ikke engang nulstille en service indikator på 3 forsøg og de 14 dage bilen stod på deres værksted, var at skrive en ordentlig regning.
Så der er ingen gargrenti for noget som helst!!!

/ cln alias 383CI på andre sites, der selv holder 3-4 biler kørende og selv har lavet et helvede af IHC anlæg hjemme
Sad lige og læste i installations nyt(fagblad for el-branchen) at sikkerhedstyrelsen opdagede i 2006 over 7000 fejl i el-instalationer på knap 3000 tilsynsbesøg.


13 personer døde i el-brande i 2006.


Ære være deres minde......

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Og næsten 400 i bilulykker. Hvor mange der er foresaget af dårligt velligeholdte biler er jo ukendt.
Lige meget om det er uddannet personel, om det er det ene eller andet, er ikke en garenti for at det er iorden.
Som med alt skal den enkelte have den nødvendige kompetance.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis