En masse forskellige spørgsmål

Hej alle sammen

Jeg har en ide om at lægge sten (små) i mine bede og stille en masse flotte krukker istedet... MEN!! Jeg har fundet ud af at disse sten er svine dyre, så er der nogle der har et lige så dekorativt alternativ??? Jeg er blevet forslået leca-nødder (???) men kan det bruges???

Samtidig skal jeg spørge om hvilket plast man skal bruge til at grave ned i bedet for at holde ukrudten væk?? og hvad koster sådan noget??

Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig...

Anja

Venlig hilsen Kim
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med træflis?

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen

Tak for dit hurtige svar....

Jeg er ikke så vild med træ flis, da jeg syntes det vil give haven et meget
"tungt" look, men det er jo en smagssag...;o)

Men hvis du har et bud på hvordan man finder andre alternativer eller hvor
man kan købe disse sten super billigt, vil jeg meget gerne høre nærmere...

Anja

Venlig hilsen Kim
Hej

Du skriver at små sten er svine dyre !

Alt er jo relativt, men min indkørsel er ca 16*6 m og her har jeg et top lag på ca 5 cm tykkelse i en knust granit, og den fåes i forskellige størrelser og farver, tag på havnen til "stenhandleren" og kig få et par poser med hjem og brug den til at bestemme dig for hvad, der er stor forskel på farven af granit når den er våd i forhold til tør.

Jeg fik en lokal vognmand til at levere, og jeg gav vel omkring 12-1500 for de ca 4,5 meter jeg fik incl levering, men ellers sort !! Eller orange om du vil !! Så sand eller grus kan nemt være dyrere !

Leca mener jeg ikke du kan bruge da de vil flyde hvis der kommer meget vand !

Jeg vil ikke lægge plast under men istedet bruge en fibertex dug. her kan vandet sive igennem men med den rigtige type får du ikke ukrudt igennem.

Venligst Njord !

MVH Njord
Hej njord og Co smile

Jeg har også leget med tanken, men er hurtigt kommet fra det igen, da jeg gik ud fra at det var for dyrt.

Hvor får man fat i disse sten til den pris?

Alt i alt er jeg kommet frem til, at det jo egentligt er et restprodukt.

Mvh
ThomasB
Ja jeg bliver lidt i tvivl om prisen men det var overeaskende billigt !

Jeg tror/mener at prisen ligger på 170-250 kr/kubikmeter + moms. Når man spørger over telefonen.

Hertil kommer så fragt..

Og måske kan man kalde det et restprodukt, men der er meget af det i stenbrudene og det sejles i store mængder til vore havne fra Norge, tror jeg.

Venligst Njord wink

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 24-04-2003).]

MVH Njord
Annonce
Hej Anja,

Jeg kan også anbefale fibertex-dug. Det har jeg selv brugt, og det fungerer perfekt. Jeg har købt det i Silvan til 7,95 kr. pr. m2 - men her skal man købe en HEL rulle. Andre steder har jeg set det til dobbelt så meget pr. m2, så Silvan er fair nok med prisen.

/Pippi ;-)
hejsa
du skriver du vil lægge plast/fibertex-dug på er det under et tynd lag jord, så man ikke kan se fibertex-dugen?
kan man også det i køkkenhaven ,hvis man laver en rille der hvor man sår?
er silvan stadig det billigste sted at købe fibertex?
kan man kun købe det granit på sjællland
hilsen Fynboen

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Ja granitten har jeg købt på havnen i Vejle og jeg ved også at der er en der handler med sten på havnen i Horsens !!

Så man kan få det mange andre steder end på Sjælland, faktisk ved jeg ikke hvor man kan få det på sjælland, undtagen i silvan der vil have ca 55 kr for 25 kg, det er en lille pose !! Så det er langt billigere løst, eller evt i en storsæk hvis man kun skal bruge mindre mængder.

Venligst Njord wink

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis