grimt fribord

jeg har købt en 22 fods motorbåd , den er turkis over vandlinien og har ikke været ordnet de sidste år , og er nu grim ligesom materet mælket, uklar i farven. jeg har prøvet med polering, boatrubbing uden synderligt resultat,vil gerne undgå at vandslibe det, er der nogle fif gode ideer? ville jeg være glad.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej RØRsmed.
Det er desværre noget man ofte ser på både der ikke er blevet vedligeholdt med voks, samtidig er der også enkelte Gelcoat farver der af en eller anden underlig grund er mere udsatte for at blive matte og mælkede.
Du har sådan set gjort det helt rigtige, men der er nok ikke ret meget andet at gøre en at slibe hele overfladen og give den en tokomponent maling, og den kan du få lige så flot som var den sprøjtet på ved at smørre den på med pude (en velourlignende pude på en plade med håndtag) Det er den nemme løsning. den lidt svære løsning er at sprøjte et nyt lag Gelcoat på. Men det kræver et rum med en temperatur på mindst 21 grader og en luftfugtighed der ikke overstiger 60 %.

V.h. Håndværkeren
...ja må jo give håndværkeren ret ........har selv haft en lyseblå båd ...... den blev sprøjte-lakeret med en to-komponent autolak ........... i en speciel ridsefast udgave som bl.a. bruges på DSB´s tog..... men mindre kan sagtens gøre det ....... kan du få fat i en autolak beregnet til lastbiler/busser vil jeg anbefale det ..........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ja har før malet en båd men ville gerne undgå det, men vi må se, ihvertfald tak for svarene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også