Lapning af slangefrit dæk

Hej Forum

Skal have lappet et hul i et slangefrit dæk fra en plæneklipper og tænkte at en af jer ligger inde med den bedste løsning. Har overvejet om man ikke bare kan give hullet en omgang epoxylim evt. efter hullet er blevet boret op. Søgte lidt på nettet og fandt denne guide, nogen der ved hvor man kan købe noget lignende kit?:

http://www.gardengatemagazine.com/extras/52wheelbarrowtire.php

Dækket sidder på en 8" fælg og idet jeg ikke har kunnet pille dækket af selv, vil jeg gerne benytte en fremgangsmåde, der ikke kræver afmontering af dækket.

Desuden ser det ud som om dækket ikke slutter tæt om fælgen (bliver ikke presset ud på fælgen) når jeg giver luft gennem hullet. Går ud fra dette er normal procedure ved slangefrit dæk, men hvordan får jeg fyldt luft i dækket?

På forhånd tak

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
sættet du efterlser har thansen til lapning af knalert dæk
det kan nok bruges hvis der er et hul men de små traktor dæk er næsten plastik dæk
du får blæst dækket på fælgen på ved at ligge en snor rundt om midten af dæket og snørre det samme men du skal tage ventilkeglen ud og få en til blæse medens snører dækket
Thansen har en slags propper med modhager som kan monteres udefra med en stykke specialværktøj - pris 79 kr.:


Man kan spænde dækket ind mod fælgen med fx. en bagagerem m/strammer - men det kan godt drille en del.


Varenummer: 99202460000
99202460000.JPG

Træd ikke på mine ledninger :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg lægger slanger i ved første kval. Så er man ovre problemer med at dækkene slipper fælgen i større eller mindre grad.

Med venlig hilsen
ktm

 

Kan ikke finde sættet ved Thansen, burde jo ligge sammen med de andre varer her:

http://thansen.dk/products.asp?c=1673084345&n=1689066124

Er ikke helt med på hvordan I mener jeg kan få sat dækket fast ved at presse det ind mod den ene side af fælgen, så slipper den jo bare i den anden, eller hvad?

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja ok - lidt ulogisk at alle varerne ikke er samlet, men tak skal du have, nu kan jeg jo bestille det sæt smile
Hej

Så fik jeg købt sættet fra thansen op lappet dækket. Kunne bare ikke få det til at gå ordenligt ud på fælgen, selvom jeg gjorde som i foreslog, så prøvede et trick, jeg har set før: nemlig at benytte drivgassen fra en spraydåse til at fylde dækket og så antænde, så hoppede den ud på plads og skulle bare fyldes efter med kompressoren. Synes det er meget smart smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også