Aptering af Nordisk Snekke

Er der nogle der har tegninger af en Nordisk Snekke på 29 fod eller ved hvor man kan skaffe dem?

Jeg vil gerne skifte al apteringen i båden og vil derfor gerne have tegningerne.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Jeg har også en nordisk snekke og er ved at sætte ny aptering i båden. Jeg har tegninger men kun et plan. Men det bruger jeg ikke. Jeg er selv snedker og har lavet en del joller istand så jeg har lidt greb om hvordan jeg skal gøre.

Ud fra min ide laver jeg først i noget kraftih pap, så i 12 mm spånplade hvis jeg er i tvivl. Det er jo for dyrt at lave om flere gange. Jeg laver nyt køkken i mahogny med bordplade i højtrykslaminat med underlimet vask i bagbords side. Ligeledes kommer der kølerum i bagbordsside også med nedsænket låg. I styrbords side kommer komfur, nedfældet i bordpladen, bagerest ved denne side kommer et skrå hul med mahongny kant og med skrå rumleler som i en vinreol. Mellem disse to bordplader kommer en trappe i mahogny med skridmønster på, to trin + trin på motorkasse.

De gamle hylder i begge sider har jeg taget væk helt op til dæk og laver skuffer næsten hele vejen, jeg slutter med et skab ved køkkenet i begge sider. Disse skuffe rækker buer ligesom skroget de bliver 20 cm høje samt 30 cm dybe og ca. 40 i bredden. Under skufferne kommer der en hylde hele vejen. Pladerne ved vinduet limes der noget venyl på samt der laves en kant af træ rundt om vindurne.

Ja der er meget men det kan du få senere hvis du vil kan du få billeder engang når det er monteret.
mvh Preben


<p>Preben</p>

Hej Preben

Jeg vil meget gerne se billeder af renoveringen og af det endelige resultat - evt. kan du maile nogle..

MVH

Pelle

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis