Energi Dæk

Hej

Jeg prøvede en af de links der er med til at betale for dette forum.
Det er det om hver 3 tank er til dine dæk.
Det viste sig at det var til Michelin lastvognsdæk.
Nu er mit spørgsmål er der nogle tilsvarende dæk til personbiler, og er der nogle her inde der har erfaring med energi beparende dæk.

Det er jo snart tid til at sende vinter sutterne på sommerferie.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke præcis hvor meget man sparer, men Michelin Energi skulle være gode.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

FDM har en god test af sommerdæk fra 2007 på deres hjemmeside.

Generelt ser det ud til, at hvis man går ud fra energibesparelser, så må man tage nogle andre gener med i købet.
Ja efry. Det ser ud til at valget er mellem sikkerhed eller økonomi. Så det er et let valg. ALTID SIKKERHED FØRST.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Har kørt 300.000 i samme bil - samme strækning 7 år i træk. De par gange, jeg prøvede "billige" dæk, kørte bilen kortere på literen, og dækkene holdt dårligere. Forskellen på Michelin og andre kvalitets "energy" dæk kunne jeg ikke se i regnskabet.
Ved godt, det ikke er videnskabeligt - men mine erfaringer har harmoneret godt med det, men læser i bilbladene.
Så en (FDM eller ADAC) test, hvor den samme bil blev rullet ned ad en bakke med forskellige dækvalg på. Det var næsten skræmmende, hvor stor forskel, der var på rullelængden.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis