hjælp til "web/overvågningscam+lyd"

Hej,

hvad kræves der for at kunne sidde på arbejde og overvåge min hund derhjemme via en form for webcam? (har en 2 Mbit/s forbindelse derhjemme)

Kan jeg på nogen måde få koblet en lydfunktion til hvor jeg kan tale til hunden fra mit arbejde?

Kan det overhovedet lade sig gøre? - som I sikkert kan læse, så kender jeg ikke meget til sådanne IT-løsninger?

- Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et IP kamera, og en åben router forbindelse skulle være nok... Plus så selvfølgelig en ekstra mikrofon og højtaler...
Men kvaliteten af tale/lyd på et IP kamera er ikke voldsomt høj, så der gives ikke garanti for at hunden kan kende din stemme.
IP kamera er dog en kende dyre i DK, men prøv at se hvad du kan finde der vil tilfredsstille dine behov.
Jeg har en Linux webeserver kørende, der tilsluttes et USB webcam og benytter 'motion' det optager billeder, og sætter det sammen til en film.

Selve programmet 'motion' har en lille webserver kørende så det er meget let at opsætte.
Du kan evt. benytte en gammel pc og installere Linux, Jeg benytter fedora, men Debian siges at være nem.

http://www.lavrsen.dk/twiki/bin/view/Motion/WebHome

Derudover skal du naturligvis konfigurere din router/ADSL modem, så det lader din port være åben for traffikken (Den port som webserveren benytter) ellers får du intet ud på den anden side af dit ADSL (Internet siden)

[Edit] Hvis jeg peger min webrowser på mit domæne og porten, så kan jeg se live billeder fra min stue, og det er vel mere det du ønsker...

Det er under Linux muligt at afspille musik på en remote computer, så det burde være muligt for dig, men der tror jeg at der skal googles for at finde nogle svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis