vådrum - litex direkte på trævæg?

Hej der , skal i gang md at lave badeværelse i sommerhus med trævægge. Rummet er meget lille, så jeg vil nødig bruge for meget plads på flere lag gips eller tyk litex el. lign.
Problemet er, at som i ethvert gammelt sommerhus, da er de træbeklædte vægge ikke særligt stabile, så jeg er i tvivl om hvorvidt det er nok at sætte en 12mm litex plade op og så fliser ovenpå. Vil fliserne rasle af med tiden, når stive brusegæster læner sig op ad væggen eller støder ind i den?

Vil være meget taknemmelig for at høre om erfaringer mht stabilitet.

mvh Jacob
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I vores kommende badeværelse skal vi have gips op. Jeg er klar over at der skal to lag vådrumsgips op men er mere i tvivl omkring reglerne. Jeg skal efterisolere min ydermur så der er det fint med regler på min. 70 x 45 mm. som man foreskriver. Men på de andre mure ind mod huset ser jeg ingen grund til at skrue så kraftige regler op da de bare vil tage unødvendige m2 fra mit badeværelse da rummet visse steder er ret smalt.
Kan jeg ind mod andre rum slække på størrelsen af regler og f.eks. bare lave en alm. forskalling af brædder på murstensvæggen og så skrue mine to lag gips derpå ???
Er det ikke korrekt at der ikke skal dampspærre i væggene når de får en omgang vådrumssikring ???
Jeg skal lave nogle ekstra mure i badeværelset og overvejer at gøre det i enten leca eller andet lettere materialer. De vægge skal jeg da ikke nødvendigvis beklæde med gips ??? Her tænker jeg at give væggen et tyndt lag puds og derefter vådrumssikre og så give den sidste beklædning f.eks. i form af væv eller bare alm. pudset.

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Emil Jørgensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis