custom badekar dækket med fliser. what to do? (m. billeder)

kære venner..
jeg har brug for lidt tips vedr. nedenstående.. håber i kan hjælpe med lidt info, så jeg ved jeg er på rette vej.

Jeg har lavet fundamentet, således der er et hul ned til hvor badekaret skal være. Jeg har så tænkt mig at lave badekaret ud af gasbeton, og dække det med fliser. måden jeg ville gøre det på:

1. nu har jeg kommer selvnivelerende ned i bunden (se billedet). her er jeg nået til.

2. Hvad med hensyn til afløbet?,, som i ser er der et gråt 40mm pvc rør.. jeg har så købt et afløb som jeg ville slutte til (se billede). Men kan man købe en prop til denne eller lignende, da det nu er et badekar jeg vil lave.
Og hvordan kommer stiller jeg afløbsskålen?,, altså nu når jeg skal have gasbeton sten ned i..

3. så ville jeg komme en ordentlig gang fliselim/h+h lim og komme mine tynde gasbeton sten oven på (for at lave en glat overflade når fliserne skal på.. plus jeg kan lave et ordentligt fald).

4. Når jeg så placer gasbetonen vil jeg sørger for at det har en hældning til hvor afløbet skal være.

5. så ville jeg smøre en gang primer på gasbetonen og så et Ordentligt lag gummihud eller to.

6. fliselim og fliser på.. =)

Er jeg helt gal på den?????
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er ikke sikker jeg helt forstår dine spørgsmål 100% men måske lift hjælp:

1. Forstår ikke hvorfor du har brugt noget nivillerende i bunden? Skal badekæret stå på fødder?

2. her er jeg i tvivl hvad du mener?
Altså du skal jo ikke benytte gulvafløbet. Du skal jo koblet karet på den studs du har (grå 40mm) -Du skal dog lige huske vandlås inden det løber til kloaken. Gå udfra det løbet til et gulvafløb?

3 og 4. forstår ikke hvad du mener?

5 og 6. korrekt
1. badekaret består af det hul som du ser på billedet.. men hvor jeg så bare ville komme nogle gasbeton i bunden samt siderne. Det vil så være mit badekar.. og så naturligvis dækket med fliser på.

2. jeg ville indmure gulvafløbet i gasbetonen, således det er koblet til mit 40mm pvc rør. Det rør løber ud i et afløb hvor der er en S vandlås.

3 og 4.. nu tror jeg godt du kan forstå disse punkter.. for jeg kan se du troede jeg ville montere et rigtigt badekar ovenpå og tilslutte til afløbet.. men nej hele mit badekar består af det hul der',, og ikke andet =) ..
Spændende ide!!
I princippet er det vel det samme som at lave en pool?
Overvejer du en metode til at holde vandet varmt i karret/poolen?
Hvis du også kommer over gulvniveau, er du så sikker på at den fritstående væg kan klare vandtrykket? Det ville måske være lettere at støbe i armeret lecabeton?

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
nå jeg nu forstår jeg. Troede det var et kar der skulle indmures.
Ja spænende idé. Det havde jeg slet ikke fantasi til at se det var det du ville lave.
Kommer til at spekulere på det samme som ktm.
mht. varmen. så har jeg tænkt mig at komme el-gulvvarme ind i fliseklæben (lige inden jeg kommer fliser på). En anden ting er jeg har 300mm styrolit under badekaret samt 150mm i siderne.. (se vedhæftede billede).
Derudover jeg har også kommet armeringjern i....

men ja kan godt følge jer med når vandet kommer over denne højde.. om de gasbeton-blokke kan holde til det tryk.. men det tror jeg altså godt de kan,, har i set de blokke der',, de tykke på billedet.. det er dem jeg vil omkranse om karet.. og får jo også fliselim osv..

men ja ideen er som en pool,, man træder ned i.
Bunden af mn brusekabine er lavet på den måde - så ungerne kunne komme i karbad.

Det har fungeret perfekt i snart 10 år

/lassemor

......Giraffer er smukke.......
som i kan se er der nu kommet h+h lim og gasbeton som udgør badekaret.
Jeg har lavet fald mod afløbet.. og der er naturligvis også fald i selve afløbet..

så skal der snart gummihud (2-3lag) og så et el-gulvvarme, efterfulgt af noget fliseklæb og nogle fliser... så mit badekar færdigt =) ..
ja så også lige armatur osv.

jeg holder jer opdateret.. håber endelig i stopper mig inden jeg gør noget galt ! :o
Citat fra milan

mht. varmen. så har jeg tænkt mig at komme el-gulvvarme ind i fliseklæben (lige inden jeg kommer fliser på).


Jeg ville nok fraråde dette, og istedet placere el varmemåtterne UNDER din vandtættende membran. vand+varme = hurtigt korrodering = ringe levetid på din måtte.
Altså isolering->beton->måtte->membran->fliseklæb->fliser

Herudover, så er de "standard" propper man kan få til 40mm rørene er altså ikke så kønne, så jeg vil da anbefale at du selv støber en i plastik og giver den lidt gummi til at tætne med.
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis