Herregårdssten

Hej

Skal til at anlægge en terrasse. Har tænkt mig nogle Herregårdsten/Holmegårdssten. Men hvad er egentligt forskellen på disse??

Og der er mange steder at købe dem, men hvor er kvaliteten iorden. Har været ude og se på nogle en del steder, men ikke alle er lige pæne.
Nogen der har erfaring med nettofliser.dk??

Glæder mig til at høre fra jer.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søg på nettefliser her inde, det har været oppe før.

Holmegaardssten er bare et (c) ord for de sten der kommer fra IBF.

Ellers er der ikke meget forskel, andet end prisen i jylland som regel er 20 % mindre end på sjælland. Dette ses når priser referes her inde..... ØV, ufedt at bo i samme by som et ibf hovedlager, og så skal man betale så meget.

Herregårdssten er 6 cm. tykke, holmegaardssten er 5,5.

Jeg har bygget mønster med sorte holmegaardssten, de er ikke særlig sorte, kun når det har regnet. Her er herregaardssten mere indfarvede.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej.
Du kan kende forskel på gode og dårlige sten ved at sammenligne vægt og se overfladen. Gode sten er som regel tunge, og har en glat overfalde.
Personligt har jeg købt hos Frandsen Beton i Sengeløse. Det er god kvalitet.
De går ikke istykker når de får den sidste tur med pladevibratoren. :-)
Om du skal give lidt ekstra pr. m2 syntes jeg ikke er afgørende, når der er tale om sten der måske skal ligge de næste 10-20 år. Så er kvaliteten afgørende. Gode sten bliver hurtigt tørre efter regnvejr, og får derfor ikke så let algebegroning.
Vh
Ole
Hejsa.... der er ingen forskel på de produkter i dag... Det der egentligt var af forskel for nogen år siden var et firma der hed SF-Sten der registrede navnet "Holmegaardssten" som navne beskytelse af produktet, firmaet er blevet opkøbt af IBF for nogen år siden.... alle andre kalder den bare herregårdssten for de må ikke andet. Venlig Hilsen Stig Hansen

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

Sandgaard Beton A/S – Tilbud - Belægningssten Herregårdssten
Herregårdssten 5,5 cm grå
Ved køb af min. 60 m2, pris pr. m2. 79,95 incl. moms
5 års garanti / frit leveret på Sjælland, Lolland & Falster forside3.jpgSandgaard Beton A/S – Tilbud - Kantsten Ved køb af min. 720 stk. Grå Kantsten kr. 7,90 pr. stk inkl. moms.
biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis