pioneer tekniker!! hjæælp

Nogle der kender en pioneer tekniker???

Hej alle,Jeg har en pioneer 507(mener det en XDA, altså den med extern tuner-box).


Min tunerbox hedder "PDP-R05FE".

Problemet er når jeg tænder for tunerboxen (som så tænder for tv'et).. så går der ca. 30sek og jeg får nedenstående fejlbesked på skærmen.. plus tv'et slukker!

"SD05 Powering off. Internal protection circuits activated. Is there a short in speaker cable?
(Slukker. Interne beskyttelseskredse er aktiveret, er der
en kortslutning i højttalerledningen?)"
i manuelen står der at løsningen er følgende: " Kontrollér højttalerledningernes forbindelse mellem plasmaskærmen og højttalerne.".

Problemet opstod efter jeg ville montere nogle phillips højtalere via tv'ets højtalere udgange.. problemet var at jeg kom til at kortslutte de to ledninger,, og så fik jeg denne fejlbesked! =(
Jeg har prøvet at slukke tv+tuner i længere tid og se om fejlen gik væk, men nej. Jeg har selvfølgelig også fjernet alle tilslutninger fra højtalere til fjernsynet.

Det skal siges at tv'et virkede helt fint da jeg ikke havde tilsluttet højtalere til tv'et. ((lyden kom så bare fra et surround anlæg))... men jeg skulle simpelthen dumme mig og tilslutte to højtalere til, via tv'ets udgang.

Pioneer siger jeg skal sende den ind,, men det vil nok koste MEGET DYRT.

Nogle der kender en pioneer tekniker???



mvh Milan.

mvh





Answer
Power OFF means the protection circuit has shut the power off. The reason is something inside is drawing too much current and the protection circuit shuts the ON relay OFF. Think of this circuit as an intelligent fuse. When it detects a high current drain, it shuts down the set to prevent further damage.

The main reason for this in audio receivers is one of the following:

ONE: Shorted speaker wires.
TWO: Short in one of the speakers.
THREE: Output Transistor shorted (any one of them; there are two for each channel).
FOUR: Short in the power supply.

The most common external related cause is speaker wiring shorting out somewhere; usually at the terminals where the two wires can touch.

The most common internal cause - 90% of the time - is the failure of one or more of the output transistors. They are mounted on heatsinks and are quite difficult to replace. It is not something you can do by yourself; should be a trained tech who knows how to properly install them.

Unfortunately, it is most common for two or more output transistors to go together. The cost of repair can be quite expensive. It requires someone with good audio experience. Do not take it to a tv repair shop as tv techs do not understand how to work on audio equipment. Audio service is best found a big retail shop that sells your brand. Pioneer are sold at Best Buy, for example. Most Best Buy stores have an audio repair facility.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har prøvet at søge lidt rundt på nettet efter lignende spørgsmål.. Fik ikke meget resultat af det, men det umiddelbare råd, der blev givet de steder jeg fandt, var at kontakte butikken, og insistere på en ombytning, ikke en reperation..

Det kræver selvfølgelig at der stadig er garanti på skidtet...

Mvh

Mark Herskind

hej, tak for dit hurtige svar.
problemet er der ingen garanti er på udstyret længere... og vil undlade at sende den ind til pioneer og betale dyre domme.. og havde faktisk også læst det du referer til.. *suk*... er total neder lige nu, heh..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis