Rust på rustfritstål

Hej Allesammen

Der hvor septrene på min båd går ned i septerfødderne er der kommet en smule rust. Det er mest overfladerust, men det ser jo ikke så pænt ud. Er der en god måde at fjerne det på? Hvordan kan man undgå at det kommer igen eller bliver være?

Venlig hilsen Ravn
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Autosol, klude og knofedt både fjerner og forebygger

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Og giver du så en god voks bagefter så er du rigtig godt sikret.
Super, det var lige hvad jeg havde brug for at vide, vil straks gå i krig:-)

Tak for hjælpen!
En betingelse for at rustfrit stål i havmiljø ikke får overfladerust , er at overfladen er poleret.
det er nemli cromoxiden i overfladen af stålet der får rustfrit stål til at
fremstå som en smuk og glansfuld ting i lang tid.
en anden betingelse er også at stålet er af en syrefast kvalitet.
Hej Per.
Og velkommen på LDS.
Som du måske også ved, er de rustfri beslag og mange andre fittings til både ikke den bedste form for rustfrit stål. Det har selvfølgelig noget med prisen at gøre.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Jeg er ok. med det du siger og har kæmpet med det i over 30 år.
alt hvad jeg laver af ting på min egen båd laver jeg kun i syrefast, hvis jeg ikke kan få det i (medical) kvalitet, som er endnu bedre.
jeg håber du kan gi mig et råd til svejsning af alu da jeg kun har et kempi 2200 jævnstrømsværk, med max 500 ampere.
nok for denne gang , hilsen per.
jeg håber du kan gi mig et råd til svejsning af alu da jeg kun har et kempi 2200 jævnstrømsværk, med max 500 ampere.
nok for denne gang , hilsen per.

jeg vil da godt komme med et bud
lån et andet svejseværk eller få en anden til det

i nødstilfælde kan der med jævnstrøm ved tydt gods i visse legeringer opnås noget der sidder sammen ved at andvende helium som beskyttelsegas,slibe til totalt hysterisk rent grundmateriale,anvænde svejseflux samt en lille bøn

der fåes også elektroder der (angiveligt )svejser allu med et til nødrep rimeligt resultat

ovenstående må ses som nødløsninger eller for sjov

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

øhh hvordan får man 500 amp ud af et 220 amp svejseværk???
Hej !! For at svejse i ALU er det nødvendigt at tig svejse det med et Vekselsstrøms svejseværk , matrialet skal være 100% rent først slibes det og affedtes totalt smile

Tim  

Hej Svalebo og velkommen til....

Alu kan svejses med båd MIG (co2), elektrode og sågar også autogen - men det nemmeste at opnå et pænt resultat med er nok TIG

Med venlig hilsen

Fladder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis