Gulvvarme under betondæk

Jeg har et lille badeværelse (husets eneste) hvor der ikke er nogen opvarming, der er rigtig koldt specielt på gulvet. Jeg forestiller mig, at badeværelset om 5 år får en total overhaling, men indtil da, kunne jeg godt tænke mig en midlertidig varmeløsning.

Betondækket der udgør gulvet i badeværelset er helt tilgængeligt fra kælderen. Vil det fungere, hvis nogle pexslanger monteres under betondækket dækket af 5cm isolering + en gipsplade? Derefter tilslutning til centralvarmen med en termostat på returvejen.

Betondækket er omkring 25 cm tykt, ca. 2m^2 og den ene side vender mod en hulmursisoleret ydervæg.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej MK,

Nej, du kan ikke slippe afsted med at varme et betondæk på 25cm op nedefra.

Overvej i stedet el-gulvvarme oven på. Det kræver evt. at du hæver dørtrin, samt at du får lagt en ny gummimembran i kanten af gulvet oven på varmen. Men du kan gøre det til en rimelig pris (tjek det godt ud og sæt det i forhold til prisen på den totalrenovering, som du påtænker at fortage om 5 års tid)...

MVH

DIY Dude
Hej DIY Dude,

tak!
Jeg tager et kig på noget elgulvvarme, og har en flok hjemmesko klar som nødløsning smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis