vandbaseret ovenpå oliebaseret

hej,

jeg skulle sætte min gamle lejlighed istandt, udlejer vidste ikke hvilken farvenkode jeg skulle bruge til paneller, så jeg tog i bauhaus med en dør, der har de en maskine der gætter på koden.
jeg havde fået at vide det skulle være oliebaseret maling, men i bauhaus kunne de kun lave den vandbaseret, hvilket manden sagde at det er ligeså godt.
nu har jeg brugte den maling til at male over alle de gamle paneller og det er ikke blevet godkendt pga forkert maling type.
jeg er rimelig meget ud af den, for han vil have alt den nye maling slibbet af og nyt på af en malermester... men er det alt sammen nødvendigt??
jeg havde ikke malet 100% perfekt, det ved jeg godt, men skal det virkelig slibbes af?
hej, jeg skulle sætte min gamle lejlighed... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er helt tydeligt nu at han bare vil score dit indskud, så han skal virkelig bankes på plads.
Jep - han vil score kassen ;-)

Har selv lejet lidt forskelligt ud i tidens løb - og netop fraflytningen er stedet, hvor der kan tjenes lidt "sorte" penge (mine lejere har ALTID fået muligheden for at male selv ved indflytning og kun spartle huller ved fraflytning - giver langt færre problemer, for så kan de selv nyde det veludførte (?) arbejde, imens de bor der).
Mange udlejere "pletter lige over selv" og stryger pengene, evt. med en fup-faktura fra et andet selskab.

Dit problem er lige nu, at du faktisk ikke har fulgt hans anbefaling. Hvis det ikke står på skrift i lejekontrakten, ville jeg hive ham i retten - så er det påstand mod påstand, og han vil tabe (han kan ikke løfte bevisbyrden for, at du har vidst, du skulle male med olie-maling - og er dit arbejde er håndværksmæssigt korrekt udført, er den hjemme!).

Held og lykke med det hele!

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
tak, får også brug for både held og lykke...

i går valgte hans så at skifte låsen så jeg ikke kunne komme ind, han sagde der kom håndværker på idag kl 7... jeg advarede ham om det var ulovligt: jeg har ikke officielt afleveret nøgler og der findes ingen fraflytningsrapport!
men bare en time senere havde han allerede ombestemt sig, men jeg har ikke været ude og forsøgt at låse mig ind, jeg afventer besked fra hans advokat, det er hende som administrerer hans ejemdom.

har ringet et par malere som kommer kigger på det næste uge, den ene er syns og skønsmand for kommunen, så han burde være helt fair i hans beslutning...

jeg fortæller ikke hele historien her, det er simpelthen for uoverskueligt, og jeg har garanteret også mine fejl. men lige nu er jeg fuldstændig nedkørt over hele fraflytningsproceduren.
det er nu ellers i sådan en situation at man ellers burde tænke: ja men det er sku da kun penge, men nej! det er det altså ikke længere...jeg har lagt så meget energi, følelser og tid udover de penge, så jeg har været grædfærdig op til flere gange..

af opture kan dog nævnes at min kæreste og jeg blev ejer af den sødeste lille labrabor i lørdag, det er skønt smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også