Bambus hjæææælp

Hej
Jeg har en meget stor bambus, som vi prøver at grave væk uden held. Vi kan simpelthen ikke skille den ad. Er der nogen der har kendskab til en måde at eliminere uhyret på, evt. og meget gerne en form for plantegift ?

MIP
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bambus er noger F***** har skabt på en mandag, da han var i dårligt lune.

Hvis du kan grave rodklumpen fri, kan du vha traktor, bil eller en masse naboer måske slæbe bæstet væk.

Når bambussen efter utallige forsøg stadig står på den oprindelige placering, og der er vækst, dvs bladene er grønne, så kan RoundUp klare dine problemer.

Ellers er der kun én ting tilbage, hvis man skal tro min nabo. Han gravede et STORT kanonslag ind under roden, og BANG ---- alle ruderne i nærheden røg sig en tur. Men bambussen kom op.

Mvh.
bodker

Det er lykkedes mig at få bugt med nogle meget store bambus på følgende måde:
Jeg skar dem helt ned. Så gravede jeg en rende rundt om hele roddelen. Den hakkede jeg først godt ned i med en skovøkse. Så spulede jeg grundigt i skårene med en højtrykspuler, så jorden forsvandt. Derefter fortsatte kampen med anvendelse af en bajonetsav, og det lykkedes til sidst at få rodklumpen delt i størrelser, der var til at vippe løs med nogle kraftige planker.
Det havde givet været nemmere med en stang dynamit, men til gengæld gik det ikke ud over hverken mine eller naboernes vinduer.
Mvh
NielsB

NielsB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis