Motor problemer Clio

Har lidt problemer med at holde liv i min Clio 1.6 fra 99

1:Kold start... meget periodisk skal den have 6-10 sekunder i starteren inden den starter. Det er måske 1 ud af 10 gange problemet optræder.

2: Efter ca 10 km og motoren dermed er "halvvarm" ved udkobling går den i stå ELLER alternativ står den og varierer mellem 15-2000 omdrejninger for efterhånden at falde til lige under de normale 1000 omdrejninger. Når man giver gas er den meget villig og der er aldrig ujævn motorgang ved almindelig kørsel. Det er som om den har besvær med at holde den korrekte tomgangs norm, og måske "måler" den forkert og deraf ujævn gang.

For ligesom at gøre bare lidt har jeg tjekket ledninger og stik forbindelse til føleren på tandkransen, ligesom jeg har forsøgt forsigtigt at rive/hive i ledningerne til følerne på bagsiden af indsprøjtningen. Jeg har anskaffet Hayes manual og den beskriver noget med en knock sensor.. hvad er det ? Og hvad med Lamda sonden, kan den være årsag til problemet. ?
Der sidder ligeledes en "idle speed control stepper motor" på styringen.

For ikke at lede efter noget som mange andre har prøvet før, ville det da være rart om der var en og anden derude der kunne byde ind med noget Renault erfaring eller evt. bare har et forslag.

På forhånd tak.

Kun perfekt er "godt nok"

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal lede efterutætheder på dinne vacum slanger knock sensoren er det man også i almindelig tale kalder en banke sensor den funktion er til tændings justering for at undgå tændings bankning lambda sonden kan godt give problemer men mest ved varm motor det kan du chekke ved at kige på dit udstødnings rør hvis det er sodet irøret er din lamda sonde ikke god hvis det er rustrødt inde i røret fejler den ingen ting det kan også være din vand temperatur måler til motor styringen der er def og endeligt kan egr ventilen værre sodet til ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis