Det kommer vel lidt an på om du vil lave det "efter foreskrifterne", eller du bare vil lave det.
Du skal jo først og fremmest være opmærksom på evt. undertag, dampspærrer ol. inden du begynder at efterisolere. Dernæst skal du kigge på hvordan dit tagrum er ventileret, og siden hen hvor amibitøs du vil være i dit projekt (skal der laves gipsvægge, eller plankegulve ?
Hvis du HAR højden til det, så ville jeg starte med at lægge 100mm ekstra på gulvet. Du lægger et par lægter på gulvet for at hæve det. Siden hen kan du bruge nogle ru brædder, evt. med lidt mellemrum mellem til ventilation af din isolering, som gulv deroppe (isoleringen skal ånde, så det er dumt at lægge et helt tæt gulv, især da du nok alligevel ikke vil vaske gulvet deroppe alt for tit). 300mm er altså bare gud. Jeg har selv et tag med kun 100 mm over et par værelser, og der er en VERDEN til forskel mellem et rum under 100mm og et under 300mm. 200mm er "fint nok", men jeg mener at standarden i dag er 290mm eller deromkring.
Har du en dampspærre i dit undertag (eller andet ventilerende undertag), så kan du selvfølgelig lige isolere med lidt batts imellem dine spær også, så dit loftsrum forbliver frostfrit ved lavere temperaturer, hvilket er ret rart hvis man skal opbevare eks. maling. Sæt batt's op med lidt ståltråd, og slå evt. nogle melanin plader på bagefter, de er lette at fjerne hvis du skal have adgang til taget, og er ikke så dyre, og er ret lette at arbejde med. Du kan naturligvis HELT undvære dem, men det er så ubehageligt at stikke hele snotten op i isolering hver gang man skal vende eller dreje sig på loftet.