Digital / Dapradio.

Jeg har en sandberg digital antenne med sådan en lille usb dims så jeg kan se digital tv på min laptop.
Kan jeg på den samme enhed høre dab radio?? og hvis ja - hvordan?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis enheden er designet til Dab-radio så Ja men ellers Nej.

Jeg kender dog ingen 'dimser' med USB, der er designet til Dab-radioer, og da Dab hovedsageligt er et dansk fænomen, så er der nok heller ikke mange, der vil lave det.

Lad lige være med at kalde det en digital antenne, for antennen har intet digitalt over sig. Det er først efter tuneren i USB-enheden, at der fremkommer et digitalt signal.
Der findes sikkert enheder til radio med tilslutning tilUSB-stikket, men det vil da nok være meget specielle radioer, for hvad skulle fordelen ved at høre radio på højttaleren i en bærbar PC da være?

Køb dog i stedet en billig selvstændig radio. Den vil da give mindst den samme lydkvalitet som højttaleren i en PC.
jeg har et udmærket lydanlæg til min laptop.. Creative med subwoofer og sateliter.
Fjernsyn ser jeg meget af, men det kunne være rart kun at tænde for min laptop og ikke et helt anlæg for at have lidt baggrundslyd.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis du har noget internet på din båd, kan du jo bare bruge nettet

F.eks

http://www.reciva.com

I søgefeltet kan du bare skrive de informationer du har om den kanal du vil høre, så finder den selv kanalen til dig

Her er f.eks. radio 100 fm:

https://www.reciva.com/index.php?searchBar=radio+100+fm+danmark&option=com_cloud&action=search#

Venlig hilsen

Klaus
Annonce
det har jeg ikke, med mindre jeg besøger en havn med net sad

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har sådan en Pinnacle DVB-T modtager til USB port.
På den kan jeg modtage DVB (!) og DAB radio.
følger der et specielt program med til den.. Jeg bruger et der fulgte med min der hedder tvjukebox. og kan ikke finde software til radio til min..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

haup_hvr900usb.gif[URL="http://www.lav-det-selv.dk/forum/"][/URL]We recommend: Hauppauge HVR900 Hybrid USB

Digital & Analogue. Watch and record around 60 channels of Freeview TV and radio channels on your PC. Plugs into your PC or laptop's USB port. This is a hybrid receiver, so gets digital (Freeview) and can cope with analogue (for connecting a Sky, Cable or BT Vision box). Supports recording onto hard drive.

Her er et bud på en lille fiks antenne der kan modtage både Tv og Radio

Ifølge specifikationerne, som du henviser til, kan den ikke modtage radio med mindre den tilsluttes en Freeview-boks, og en sådan fås kun i England (visse områder).

Igen, lad være med at betegne enheden som en antenne. Enheden er det der på dansk normalt betegnes en tuner. En antenne skal tilsluttes til antennestikket for enden af enheden.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis