'Dræber' snegle

Jeg er for nyligt flyttet i nyt hus, og jeg var ikke klar over at man her har et dræber-snegle problem (jeg har aldrig haft det før). Jeg har allerede købt frø til køkkenhaven - og glæder mig til at komme igang, men det er jo ikke meget ved hvis de spiser det hele.
Jeg har hørt at de ikke kan klatre op over en skrå, skarp kant - så jeg har overvejet at 'indramme' mine ret små køkkenbede med metalkanter. Er der nogen som har erfaring med dette - og evt. ved hvor man kan få noget sådant?
På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
@TriumfThyge: Du har naturligvis ret til at være på denne klode, men nu skal vi jo heller ikke blive hysteriske.

Bekæmpelse af skovsnegle med salt udgør en større LED værdi end pensling af rødder med RoundUp.
Bare fordi ting er flydende behøver de jo ikke være dødelige.

Det må være skønt at kunne holde "fanen" så højt som du gør.
Har du ingen bil? Ryger du aldrig en smøg når du drikker kaffe? Bruger du ikke opvaskemiddel osv?

Mvh.
bodker

Et godt tip til folk med snegleproblemer ( har det selv ). mad

Skaf 2 - 3 ænder, og der er mange racer at vælge imellem, og lad dem gå sommeren over og æde sneglene. Senere på året kan vi så æde ænderne, og det kan jeg godt anbefale... wink

Sådan en and der har gået og hygget sig en lang sommer, den kan du ikke købe i en butik nogen steder. Prøv det ! cool

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Vi laver højbede og "sneglekanter". Privat har vi erfaring med højbede med "sneglekanter". Det fungerer udmærket. Fordelen ved dem er: 1) Man får planterne "løftet" lidt op i højde - det er rart for ryggen. 2) Der er kanter på, som sneglene ikke kan forcere. 3) Bedene laves med kapillærvanding, som kan tilsluttes regnvandsbeholder. De kan laves i individuelle mål og laves af en speciel stålpladetype, som danner en tynd overfladerust, som giver et rustikt udseende, men de ruster ikke op. Det betyder også, at der ikke r nogen vedligehold på dem. Dem vi har, er nu 13 år gamle og har ikke ændret udseende.
citat:
Oprindeligt indsendt af Charlotte69:
Jeg er for nyligt flyttet i nyt hus, og jeg var ikke klar over at man her har et dræber-snegle problem (jeg har aldrig haft det før). Jeg har allerede købt frø til køkkenhaven - og glæder mig til at komme igang, men det er jo ikke meget ved hvis de spiser det hele.
Jeg har hørt at de ikke kan klatre op over en skrå, skarp kant - så jeg har overvejet at 'indramme' mine ret små køkkenbede med metalkanter. Er der nogen som har erfaring med dette - og evt. ved hvor man kan få noget sådant?
På forhånd tak.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis