Ikea Køkken med andre låger?

Hej heeeeeeeej

Jeg har lige været ude og kigge på ikea køkken og det ser sådan set rigtigt godt ud - min forespørgsel ligger dermed på om man kan vælge forstykker fra et andet firma til skufferne hvis man ikke er totalt overimponeret af dem Ikea kan tilbyde... Problematikken i det er vel at kabinetterne hos ikea er bygget af 18 mm spån og ikke 16 som alle andre...?

Hvis der er nogen der har erfaring med dette så skriv endelig...biggrin
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg stillede det samme spørgsmål til mit lokale køkkencenter, bare på en anden måde wink
Sagde jeg HAVDE et IKEA og ville skifte låger. Og det kunne man godt. Men har du undersøgt prisforskellen. Jeg husker en forklaring om at det ikke var selveste elementet Corbus (eller hvordan det staves) som koster, men låger og skuffer. Der er ikke en store forskel i prisen på selveste kassen.

 

Citat fra Nif

Jeg stillede det samme spørgsmål til mit lokale køkkencenter, bare på en anden måde wink
Sagde jeg HAVDE et IKEA og ville skifte låger. Og det kunne man godt. Men har du undersøgt prisforskellen. Jeg husker en forklaring om at det ikke var selveste elementet Corbus (eller hvordan det staves) som koster, men låger og skuffer. Der er ikke en store forskel i prisen på selveste kassen.


Det er vel udtræksskinnerne der koster den store forskel...tager man de dyre gør det selv om billige er den dobbelte pris udelukkende baseret på skinnesystemet... (det er ihvertfald den eneste forskel der er)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
og hvis man kigger nærmere på delene til køkkener er det den samme fabrikant (Blum) der laver til alle køkkenfirmaer, både hth, kvik og IKEA.
På en udtræksskinne fra ikea står der Blum og det gør der også på dem fra hth. www.blum.com

 - I lære som GDS´er

Citat fra jonasVignal

og hvis man kigger nærmere på delene til køkkener er det den samme fabrikant (Blum) der laver til alle køkkenfirmaer, både hth, kvik og IKEA.
På en udtræksskinne fra ikea står der Blum og det gør der også på dem fra hth. www.blum.com


Jep men problemet er jo at kabinetterne er tykkere - dvs montagehullerne i skufferne sidder 2 mm forskudt i forhold til alm kabinetter - også selvom der står blum på dem alle...
Citat fra znapster

Jep men problemet er jo at kabinetterne er tykkere - dvs montagehullerne i skufferne sidder 2 mm forskudt i forhold til alm kabinetter - også selvom der står blum på dem alle...


Næh.. Hvorfor skulle det være et problem ? Din skuffe skal jo bare være 4mm mindre i bredden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra Twist

Næh.. Hvorfor skulle det være et problem ? Din skuffe skal jo bare være 4mm mindre i bredden.


Det er ikke skuffen der er selve problemet... - hmmm jeg tror I misforstår...

Skuffefronte er så vidt jeg ved forborede... derfor er det jo ikke ligegyldigt hvad bredden på den indendige side af kabinettet er da det forskyder de forborede huller... Den udvendig bredde på kabinetterne er jo præcis den samme og derfor er selve skuffefrontene også præcis de samme...

Derfor vil en HTH skuffe heller ikke kunne monteres i et Ikea kabinet...
Så må du vel igang med boremaskinen. Men ellers kan du vel bestille fronterne UDEN at de er forborede (dækplader), og så tage mål ved at lægge din gamle IKEA front ovenpå den nye front og bore igennem. Jeg ved i hvertfald at IKEA sælger deres fronter som dækplader alene (uden forborede huller), så det gør de øvrige leverandører vel også ?
Citat fra Twist

Jeg ved i hvertfald at IKEA sælger deres fronter som dækplader alene (uden forborede huller), så det gør de øvrige leverandører vel også ?


Er du sikker for det var ikke det jeg fik afvide af Ikea køkkensælgeren...?
Citat fra jonasVignal

og hvis man kigger nærmere på delene til køkkener er det den samme fabrikant (Blum) der laver til alle køkkenfirmaer, både hth, kvik og IKEA.
På en udtræksskinne fra ikea står der Blum og det gør der også på dem fra hth. www.blum.com


det er rigtigt at de alle får udtræksskinner leveret fra Blum, men Blum laver MANGE forskellige systemer og Ikea bruger de billigste, det gør mange af de andre køkken producenter ikke... så det er ikke helt det samme selvom man måske godt kunne tro det...
@znapster:

Ja, jeg har selv købt et par "sæt" uden forborede huller (tror det var applåd sættet hed), netop fordi jeg skulle bruge en skabsfront der LIGNEDE en skuffefront (så mit køkken ligner et skuffekøkken), og den byggede jeg af tre forskellige størrelser af skuffefronte (dækplader). Du bruger også dækpladerne til hvis du eks. skal have indbygningsovn og der ikke LIGE er plads til en ekstra skuffe eller skab bagefter (ovne er jo forskellige højder), så tager man en dækplade og skærer til i størrelse og klistrer på under eller over ovnen.

Men jo, det er ret nyt at man kan få det. En bekendt er lagerchef hos IKEA danmark, og hun siger at det er noget de har fået indenfor det sidste år (eller deromkring).
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også