Ikea Køkken med andre låger?

Hej heeeeeeeej

Jeg har lige været ude og kigge på ikea køkken og det ser sådan set rigtigt godt ud - min forespørgsel ligger dermed på om man kan vælge forstykker fra et andet firma til skufferne hvis man ikke er totalt overimponeret af dem Ikea kan tilbyde... Problematikken i det er vel at kabinetterne hos ikea er bygget af 18 mm spån og ikke 16 som alle andre...?

Hvis der er nogen der har erfaring med dette så skriv endelig...biggrin
Hej heeeeeeeej Jeg har lige været ude og kigge... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Twist

@znapster:

Ja, jeg har selv købt et par "sæt" uden forborede huller (tror det var applåd sættet hed), netop fordi jeg skulle bruge en skabsfront der LIGNEDE en skuffefront (så mit køkken ligner et skuffekøkken), og den byggede jeg af tre forskellige størrelser af skuffefronte (dækplader). Du bruger også dækpladerne til hvis du eks. skal have indbygningsovn og der ikke LIGE er plads til en ekstra skuffe eller skab bagefter (ovne er jo forskellige højder), så tager man en dækplade og skærer til i størrelse og klistrer på under eller over ovnen.

Men jo, det er ret nyt at man kan få det. En bekendt er lagerchef hos IKEA danmark, og hun siger at det er noget de har fået indenfor det sidste år (eller deromkring).


Ha ha ha så er de dælme dårlig til at informere deres sælgere for det er kun 1½ uge siden jeg var i ikea og der eksisterede det ikke iflg. sælgeren...

Men nu er det ikke ikealåger uden front jeg er ude efter men fx hth fronte på ikea skabe...
Det kommer vel også lidt an på hvad sælgeren har af erfaring. Hvis du går i IKEA og peger på udtræks skraldespanden i applåd løsningen så er den også opbygget af to skuffe fronter og en dækplade. Den burde de fleste køkken sælgere i IKEA kende.

Men... Jeg tror nu stadig på at du må kunne få fronterne uden forborede huller hos HTH også. Og hvis ikke HTH kan det, så må du vel købe med forborede huller, fylde hullerne op og bore nogle nye bagefter. Som sagt, så er det vel ikke sværere end at lægge den gamle front ovenpå den nye og spænde dem sammen og så bore igennem den gamle front, og dermed bruge denne som skabelon. Du kan selvfølgelig prøve at købe en af de der orange boreskabeloner i IKEA, men dem har jeg ikke meget fidus til, de knækker og flænser for et godt ord. Billigt plastikbras.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej znapster
Er du kommet videre med projektet? Jeg vil gerne høre om dine erfaringer, da jeg selv går med samme overvejelser om at sætte Invita fronter på Ikea Korpus.
Er IKEA virkelig så meget billligere ned Gør det selv HTH. Det mener jeg nemlig ikke de var da vi kiggede på nyt køkken, men nu sætter vi et brugt ind i stedet for

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har ikke undersøgt priser fra HTH-GDS til vores køkken. Men vores kommende køkken koster i sammenligning mellem IKEA og Invita hhv. 15.000 kr. og 45.000 kr. for elementer alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Prøv lige og undersøge det tror måske ikke det er så dyrt som du tror det er hos dem.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Citat fra Fiahgt

Prøv lige og undersøge det tror måske ikke det er så dyrt som du tror det er hos dem.


Nej hvis man tager HTH's billy billy GDS program så er der ikke meget forskel MEN på billy programmet er der heller ikke fuldt udtræk samt de skulle ikke være så nemme at samle som Ikea's... Og helt ærlig så synes jeg faktisk at HTH ikke længere lever op til de kvalitetsforventninger man har... Men det er blot min mening...
Znapster har ret. Jeg var i HTH-gds i dag og når man først fik alt regnet med endte prisen godt over IKEA. Desuden var jeg ikke imponeret over deres sortiment (kun hvide modeller - vi går efter noget sort) og kvaliteten var heller ikke bedre.

Men Jeg kunne godt tænke mig at høre dig znapster, om du har fået prøvet at sætte andre fronter på et IKEA køkken? Kan det lade sig gøre eller er det besværligt?????????
Jeg bryder mig ikke om HTHs slogan, de siger det er billigt fordi man gør det selv-selv. Gu er det ej, det er billigt fordi det er nogle skod komponenter det er opbygget af. Prøv kvaliteten af en skuffe hos IKEA ift. en fra HTH GDS.

Kan godt være at nogen siger IKEA køber det billigste fra blum. Jeg kan ikke mærke forskellen endnu og mine IKEA elementer er 8 år. Bevares de er medtaget, men de får nu også en hård behandling.
MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Dejlig tekst - den skal vist vises frem til konen
Citat fra simped

Znapster har ret.


biggrin

Citat fra simped

Men Jeg kunne godt tænke mig at høre dig znapster, om du har fået prøvet at sætte andre fronter på et IKEA køkken? Kan det lade sig gøre eller er det besværligt?????????


Jeg har desværre aldrig prøvet det men jeg tænker også - den tid den sorg... Jeg får selv et ikea køkken monteret og deres låger er så det kompromis jeg må leve med... Om ikke andet kan man jo nærmest tilade sig at smide hele lortet ud om 5 år hvis man ikke gider at se på det længere og ikke kan finde nye låger...
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også